• Hoppas på ett ja

Ni som gift er redan, hur klaffade allt??

och hur pass avslappnade kunde ni vara innan? Jag känner mig väldigst stressad just nu, jag gifter mig om ca en månad och det känns som jag har massor kvar att göra. Jag vill beta av så mycket som möjligt så jag kan slappna av något så när några dagar innan. Jag vill ju att allt ska klaffa så bra som möjligt, men samtidigt så kankse man ska släppa lite på alla förväntningar, det blir nog bra ändå.

• Svar på tråden Ni som gift er redan, hur klaffade allt??
  • Fru Calice

Hej!

Gifte mig den 18/6-05 och jag ville bara säga att allt faktiskt klaffade väldigt bra, men framför allt så kände jag mig avslappnad och struntade i att hetsa upp mig över sånt som inte klaffade helt o hållet (tex spillde en servitör en läsk över hela ryggen på min faster bland det första som gjordes under middagen). Jag tänkte helt enkelt "Ingenting blir bättre av att jag hetsar upp mig och lägger mig i osv, de klarar ut det där utan min hjälp, jag lämnar över ansvaret och njuter av min dag." Vår dag var helt fantastisk och jag tror det var det pga att vi just njöt av varje sekund och inte hela tiden försökte kontrollera allt och vara "chefer".

Så mitt tips är, var totalnojig innan, ha koll på varje detalj om du så vill och jobba järnet på förberedelserna, men när er dag är här så lämna över ansvaret till någon annan, ta ett steg tillbaka, andas ut och njut! Det kommer bli fantastiskt!

Om du vill läsa om min dag och dagen innan så kika här:

Bröllopsdagen
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1127424.html

Fredagen före
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1127421.html

Foton finns här
    pg.photos.yahoo.com/ph/bt_calice/my_photos

• junibrud2006

Jag var lite småstressad veckorna innan, men med god planering så var jag faktiskt helt lugn från fredag klockan 20 när vi satt på en restaurang nere på stan och under hela bröllopsdagen. Mitt tips är att stressa lite smått innan för att få klart alla detaljer och så att du kan släppa allt och bara njuta från kvällen innan. Jag hade en helt underbar bröllopsdag och kände mig varken nervös eller stressad en enda sekund!

Du får gärna läsa lite om vår dag här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1740973.html

Lycka till!!!

• Hoppas på ett ja

Tack tjejen! Ska försöka att ta kontoll över så mycket som bara går fram till dagen innan och sen försöka att släppa allt och lägga över de sista detaljerna på nån annan....

• Therese33

Vårat bröllop klaffade perfekt! Jag hade planerat som sjutton innan (sista månaden var hysterisk) men några dagar innan bröllopet så såg vi till att all planering var klar så man bara kunde vila upp sig inför sin stora dag. Så mitt råd är försök få klart allting i tid så du verkligen kan slappna av på bröllopsdagen och på bröllopsdagen så är det bara att njuta, då får allt blir som det blir!

Svar på tråden Ni som gift er redan, hur klaffade allt??