• Julina

2008 Sommarbröllop, tråd 3!

Här kommer en till som planerar bröllop sommaren 2008. Lutar åt 8/16/23 augusti. I Stockholmstrakten. Eller nån timme utanför.. Svårt att hitta "det" stället. Man är ju kräsen :)

• Julina

Hur många tärnor ska ni ha? Vet de om att de ska vara tärnor på ert bröllop?

Jag ska ha mina 3 närmaste tjejkompisar. De vet nog att dom blir tärnor när vi gifter oss.. Men det ska ändå bli kul att fråga. Men det får dröja.. Fortfarande långt kvar tills den stora dagen.

• Julina

Har ni börjat fundera på var ni vill gifta er/ha festen? Jag har kollat runt en massa. Tycker det är svårt att hitta det perfekta stället. Lovik på Lidingö verkar fint! Nån som funderar på det?

• Julina

MsNordqvist: Den var jättefin! Vill ha nåt liknande. Vi ska kolla ringar på fredag. Förlovar oss den 29 november. Fixat barnvakt och allt :) Nån som har tips på vad man kan göra på förlovningsdagen?

• Julina

MsNordqvist: Låter som en bra idé! Hotell vore mys :) Man får verkligen passa på när man är barnfri. Har en liten på 11 månader så det blir inte så mkt vuxentid.

Har ni barn?

• Julina

Vi vill nog inte ha bröllopet så jätte traditionellt. Vill nog gärna gifta oss utomhus, kanske i en vacker äppelträdgård, i ett fint lusthus eller liknande.

Sen blir det ingen bröllopsvals. Vi kankse dansar första dansen. Men inte vals..är inte vi!

Det viktiga för oss är att ha en rolig fest med våra vänner. Bjuder väldigt liten del av släkten. Bara våra föräldrar och min bror. Sen blir det bara kompisar, kanske 50 personer.

Inte bestämt nåt tema än. Jag älskar svart. Så färgtemat kanske går i svart, vitt och nåt annat. Vi får se. Gillar rosa också :)

Är skönt att man har lång tid på sig att planera. Så allt verkligen blir genomtänkt och precis som man vill ha det.

Vad har ni för idéer på färgtema?

• Julina

June20: Det lät jättefint! Tack för tipset :)

Era färger låter jättefina!

• Julina

Lägger till mig på listan :)

Mysan98 - 12 Januari 2008
    MsNordqvist - februari/mars 2008?
    Snart_FruL - 8 Mars 2008
    blivandefruandersson08 - april el maj 2008
    Jag&Du - 10 Maj 1008
    MrsNyberg2B - 17 Maj 2008
    Brud 2008- 20 juni 2008
    Snitte 5 Juli 2008
    Snart så - 5 Juli 2008
    Froggys - 12 juli 2008
    BT brud - 12 juli 2008
    Thailands brud - 8 augusti 2008
    June20- hade 080808 men blir ev Juli/Aug 2008
    Jenny_Åland - 8 augusti 2008
    Madeleene - 8 augusti 2008
    Coornet - 8 augusti 2008
    Julina - augusti 2008
    BlackRoses September 2008

• Julina

Jag har inte så långt hår så jag vet inte alls hur jag ska ha mitt hår på bröllopsdagen. Har lite längre page, svårt att förklara. En bit ovanför axlarna. Har inte så tjockt hår och passar inte så bra i långt hår. Så jag vet inte hur jag ska göra.. Någon annan med mellanlångt/kort hår? Har ni några tips på frisyr/nåt fint man kan ha i håret?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!