här kommer också lite uppdatering:
+datumet är inte satt ännu, men om jag får min vilja igenom så blir det den 15:e december.
+kyrka och festlokal är det ju som skrivet lite snurr med. bergums kyrka och den festlokal vi vill ha ligger i olofstorp som ligger en bit utanför gbg, mot lerum till.
alternativet är angereds kyrka och en festlokal som ligger precis jämte, där det är gångavstånd emellan.
+själva vigseln har jag planerat lite smått än så länge. som ingångsmusik vill jag ha rid i skog från ronja rövardotter. sen tänkte vi läsa en dikt var för varandra och dedikera en låt till varandra som några arbetskamrater antagligen ska spela på flöjt, gitarr och sjunga till. vi vill ha egna löften och inga psalmer. tärnor är mina två bästa vänner och marskalker är min blivandes bästa vänner.
jag skulle vilja ha ett par näbbar också men vet inte vem jag skulle välja då eftersom jag har tio syskonbarn och jag inte vill att det ska bli orättvist...
så det struntar vi nog i.
+trycksakerna är färdigdesignade inuti mitt huvud. drömde om det en hel natt och på morgonen var jag helt klar med hur dom ska se ut;)
+bandet som ska spela på festen heter mr artist och är mina syskonbarns rockband.
toastmaster och toastmistress är adams bästa vän och min syster. vi tänkte göra som många andra och ha en tavla som folk får måla på till oss som minne.
+menyn vet vi inte så mycket om ännu, mer än att det måste vara mat som passar till alla. det kommer vegetarianer ochj veganer och jag vill inte att dom ska behöva känna sej utanför. så vi ska ha buffé. spriten inhandlas i tyskland eller danmark.
tårtan har jag inte tänkt på så mycket. men jag har en barndomskompis vars mamma är grym på att göra tårtor. alltså såna man ser i kataloger och sånt. hon brukar dock vara ute mycket och resa mellan sverige, spanien och sydamerika, så vi får hoppas att hon håller sig i sverige när bröllopet hålls.
+klänning har vi kollat på en hel del och även ringar, men inte riktigt hittat rätt ännu. just nu är vi så panka att det inte ens är kul att gå på stan. så vi väntar med det tills när lönen kommer.
det jag vet iallafall gällande våra kläder är att adam vill ha ljus kavaj i typ brokadtyg. det är ju hans dag också så det kan han väl få ha;) jag vill ha en gräddvit enkel känning i siden utan några som helsta krussiduller. och till det en mantel med fuskpälskanter och stor luva. skor har jag ingen aning om vad det blir för några. håret ska vara lockigt och utsläppt efter min sambos önskningar.
+blommor har vi tänkt ha i olika vita nyanser. den där bågen man har över brudparet ska vi klä i mistelblommor, så att vi får pussas hela tiden;)
+bil har vi tänkt lite på och kommit fram till att vi ska försöka få tag i en vit strechlimousin. som kör oss till hotellet där vi ska ha vår bröllopsnatt. hotell är inte bestämt ännu.
+bröllopsresan har vi kollat upp litegranna och kommit fram till att det är sjukt dyrt att åka bort på jul. för mig o min sambo tre veckor till thailand skulle gå på 41 000. vi ska kolla upp lite andra alternativ. vad vi vet iallafall att vi vill ha ut av resan är att det inte bara ska vara sol och bad. vi vill göra utflykter, det ska finnas en storstad i närheten och vi vill gärna kunna snorkla också eftersom vi blev helt frälsta i det när vi var i egypten i våras.
för att få ner kostnaden lite iallafall tänkte vi bara ha ett finare hotell dom första dagarna och sen byta ner oss till nån mysig bungalow eller så..
ojjoj. det här blev mycket. det får räcka för stunden;)