Inlägg från: Thailands brud |Visa alla inlägg
  • Thailands brud

2008 Sommarbröllop, tråd 3!

June 20: Vi har också ett separat sparkonto till detta Känns bäst så

• Thailands brud

Vi gifter oss den 8/8 2008!

• Thailands brud

Julina: Ta en LÅNG promenad vid havet, ät en god middag på en restaurang och varför inte ta in på hotell för en natt?

• Thailands brud

Är det någon av er som ska göra hår & make själv?

Eftersom vi gifter oss i Thailand så känns det säkrast för mig att göra det sjäv.....då vet man i alla fall vad man får. Någon annan som sa ge sig på detta?

Har ingen aning om vad jag vill ha för frisyr, min slöja är 3.5 meter lång så det blir att fundera noga.

• Thailands brud

Mysan98: Mitt hår är ganska formbart och jag brukar göra frisyrer på mig och andra men det är lite skillnad när det är till sitt eget bröllop.... Blir att träna MYCKET och hoppas att man har en bra "hairday". Blir det skit så har jag ju ingen annan att skylla på än mig själv Blir nog en enkel frisyr ändå med tanke på att det bara är vi och både arrangemang och klänning är relativt enkla.

• Thailands brud

Mysan98: Förmodligen blir det Koh Samui men just nu undersöker vi alla möjligheter som finns, vilket är ganksa tröttsamt, tidskrävande och frustrerande. Det är ju ganska knepigt att gifta sig lagligt i Thailand på egen hand utan arrangörers hjälp men vi undersöker den möjligheten för tillfället!

Men givetvis är det spännande att planera allt också, dock är det med jobb än vad jag trodde från början. Vi väljer att gifta oss utomland i hemlighet för att göra det så enkelt som möjligt där vi och våra löften står i centrum-hahahaaha, hade nog varit betydligt mindre tidkrävande att planera en trafitionell vigsel i Sverige. Men vi ser framemot det oerhört och hoppas att allt flyter på så att det blir någorlunda som vi tänkt oss.

Var och hur gifter ni er?

• Thailands brud

Är du amerikanska?

Ja ekonomin är en viktigt del även om man vill inse det eller inte.... Jag har alltid drömt om ett stort kyrkbröllop med massor med gästar. MEN jag ville åka på en långresa med min älskling också och eftersom vi inte har råd att göra både och så fick vi välja. Ju mer jag funderade över en hemlig vigsel utomlands i Thailand och att få spendera 3-4 underbara veckor där bara han och jag så blev tanken allt mer lockande. Min sambo var överlycklig när jag äntligen gick med på att skippa ett stort och dyrt bröllop och lägga pengarna på oss själva istället

Så nu under våren så är det tänkt att vi ska lägga upp resrutten och välja ut vilka hotell vi ska bo på och boka vigselplats. Flygbiljetterna tänkte vi boka i Augusti. Klänningen är redan beställd

Så vi får hoppas att håret är på "min" sida den aktuella dagen!

• Thailands brud

Mysan98: Jag har känt precis som dig men ett gott råd:

Tänk efter hur DU vill ha det, det är inte för någon annans skull du gifter dig! Det är ER dag

Jag oroade mig också i böran för vad släktingar etc skulle tycke och ffa vad de ville men tillslut så kom jag fram till vad JAG ville och helt plötsligt blev livet mkt enklare

• Thailands brud

Champis-Sanna Jag har ganska långt hår, ca 30 under axlarna och längre lär det bli. Så en uppsättning kan bli ganska tung, dock har jag inte så tjockt hår. Uppsättningen måste ju vara snygg och hållbar både med och utan slöja. Funderar på att göra en knut långt ner i nacken som ser ut att sitta löst och göra stora lockar i överhåret så att det ligger i en stor våg och sedan sätta en stor orkidé på sidan av knuten. Vill gärna ha det enkelt och min erfarnehet av att locka håret är att det är superfint i 1 timme, sen börjar lockarna räta ut sig och med alla styling produkter i så ser det bara stripigt ut.

• Thailands brud

Mrs Nyberg: Jag ska också köpa på mig lite olika, svårt att hitta hår pinnar med hög kvalité som verkligen håller och inte rätar ut sig. Ska köpa lite hårpinnar med pärlor i cremevitt också och eventuellt ett långt pärlband att väva in i frisyren.
    Ebay är ett tips vad gäller hårprodukter!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!