• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 3!

Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Champis_Sanna

Hrm jag har många vänner med långt hår som kan göra helt otroliga håruppsättningar på sig själv inte andra :( Men de brukar ha håret uppsatt lite högre än nacken, sen brukar de göra bollar eller bara hästsvansar och krulla håret som spretar ut liksom...vilket brukar vara mycket hår... det finns så mycket man kan göra ju....

• Thailands brud

Champis Sanna: Ja det finns otroligt mycket, just nu ligger funderingarna på en "sned" svinrygg som ser ut att sitaa löst och ligger som en böljande våg i hela bakhuvudet med lite lockar av det som sticker ut..... Får göra några provuppsättningar och se vad som sitter bäst när jag fått min klänning.

• June20

Thailands brud

Jag ska själv spara litr till på min längd så att det blir så som du har nu. SKa också försöka överföra det från blond till mera slingat ihop med min egna blond/bons aktiga. Ala Rachel i Vänner när hon hade sådär långt och i sin egen färg med just slingor.
    Fast mitt är grymt tjockare än hennes men det den uppsättningen jag ska ha borde funka på tunnt hår med...

Jag ska separera håret framtill från luggkant tom bakomörat och sen tar det o gör en toffs.
    Drar ut toffsen lite och gör en liten glugg mellan bandet och huvudet och stoppar ner toffsen i. Så att man "snurrar" runt håret i sig själv.
    Sen blir det en toffs som sticker ut underifrån och den tar du med i bakhåret och gör en toffs av allt bakhår med och snurrar runt med.
    Toffsen som kommr ut sen under 2a snurren kan man locka och ha en hel del gele och spray i så det inte går ut men det är också fint om man har riktigt långt hår att man låter det bara hänga ner på ena sidan av axeln.
    Blir som en medeltid men ändå klassik håruppsättning som är HELT gratis ;)

Ska försöka hitta en bild som visar.

• Julina

Jag har inte så långt hår så jag vet inte alls hur jag ska ha mitt hår på bröllopsdagen. Har lite längre page, svårt att förklara. En bit ovanför axlarna. Har inte så tjockt hår och passar inte så bra i långt hår. Så jag vet inte hur jag ska göra.. Någon annan med mellanlångt/kort hår? Har ni några tips på frisyr/nåt fint man kan ha i håret?

• June20

Va faktiskt dåligt med bilder på den frissan jag tänkte på! Har sett den i tidningar ialf...
    Detta var det närmaste jag hittade:
    www.westchester-weddings.com/beauty_hair_tips.asp

Men det ska vara 2st "snurror" som sagt så tänk att det sitter en högre upp och sedan en sådan som på bilden längre ner nästa i nacken. Men tyyvärr har dessa sog gjort denna förstört den genom att knyta ihop håret som kommer ut under med ett snöre. Ta bort snöret och locka det istl. :)

Ush va jobbig förklaring blev ju nästan värre än den första!

• Thailands brud

June20:

Ungefär så hade jag på en fest en gång men tyvärr passade det inte min hårtyp riktigt och jag trivdes inte i den frisyren alls. Mitt huvud är lite hjärtformat och jag vill helst försöka smalna av det med hjälp av frisyren. Därför tänkte jag en enkel "knut" av ett mer avancerat slag med inbundna pärlor och en stor orkidé. Men det är svårt, eftersom slöjan är så himla lång också så vill jag gärna ha det enkelt så att det inte blir för mycket.

När gifter du dig?

• Thailands brud

June20: Jag hade tänkt lyfta det i nacken i två delar och fästa detta i kors högt upp med nålar. Överhåret från pannfästet tuperar jag och lockar med en tjock locktång så att det blir lite volym att lägga över det som ska sitta stramt och fast. Det övriga håret därbak delar jag upp i 2 sektioner som kammas mycket noga med silikon droppar i och formar kring en stor locktång. Fäster sedan dessa sektioner omlott som en knut med ett pärlband invävt. Överhåret som är tuperat och lockat läggs tillbaka och bakas in i knuten så att det ser ut som om allt "går i ett". Målet är att det inte ska se så stramt ut utan romanstiskt böljande utan att bli för stort ( men det måste ju vara stramt under för att hålla....). Orkidén ska sitta på sidan lite längre ner mot nacken eftersom detta inte är en så hög frisyr. Slöjan hoppas jag kunna fäst ovanför alltihopa.....

• Thailands brud

Kan väl tillägga att jag aldig har förstått varför jsut en brudfrisyr ska vara så förbaskat dyr att få gjort på salong?

• InaHjärtarAdam

måste man säga att det är en brudfrisyr?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!