• nippon

Ni som anv Ole henriksen!

Hej på er,
    är ni lika nöjda nu med era Ole H produkter?

Oj så mycket billigare det är att beställa på essentieldayspa....
    Det är inga problem med att beställa därifrån va?

Är precis nybörjare på Ole h men de verkar ju jätte bra!

• nippon

Onsdag i oktober,

Vad bra du börjar bli nöjd med Ole H.

Jag har bara nurture me krämen än så länge men funderar starkt på att shoppa lite mer och testa den sidan Essential dayspa..

Vad använder du?

mvh

• nippon

Onsdag i oktober,

jag läste lite mer bak här i denna tråden och läste att du varit på salong Kräm i Malmö. Är dom bra där? Gjorde du behandling i bara Ole H produkter? Då fick du tips om vad just du skulle ha?

(jag bor utanför malmö så det är nära dit nämligen)

• nippon

Onsdag i oktober,
    tack för tipsen,
    men oj vilken ögonkräm reagerade du så av?

• nippon

Hm..

Jag är själv lite förvirrad över Ole H´s nurture me, för den jag har köpt i Danmark står Nurture me soothing creme. Men när jag kollar här hemma nu i Sverige så står det något annat på internetburkarna.
    Någon som kan det?

Jag har min kräm i samband med andra krämer.
    Tycker nog som du att den inte räcker själv. Jag har också väldigt torr och väldigt känslig hud. Men jag märker stor skillnad ändå på min hud nu efter 2 veckors användgning.
    Jag har faktiskt Lumenes nattkräm och sen lite nurture me kräm ovanpå på natten. Sen på dagen har jag en c-vitaminkräm från GM Collin och sen Nurture me ovanpå där med. Det funkar bra för mig och märkena verkar inte kollidera.
    Men jag ska kolla lite mer på Ole´s andra krämer och serum, om där finns något mer effektivt.

Men finns där inte en annan dagkräm också för torr och känslig hud förutom den Herbal daycreme?
    Någon här har nog en Aloe vera kräm under också?

Jag kan bara säga att jag sällan går ut utan brunkräm men nu jobbar jag till och med utan brunkräm! Nurture me har lite balanserat färgen på min hud! Just nu i alla fall!

Hoppas du hittar något bra, så dela gärna med dig!

• nippon

Tack Pickolina,

Jag känner som du att detta är nog det bästa hittils jag testat. Tyvärr testat en del olika de senaste åren. Men jag märker ju ganska så fort en skillnad på min hud då den reagerar med att bli torr och rödflammig. Så denna krämen nurture me är faktiskt den enda på flera år som inte gör mig flammig och brännig. Jag känner mig så ren.....!

Tack för att du svarade! Roligt att läsa om fler som är nöjda eller missnöjda!

Jag ska nog ta och beställa en olja, vilken olja har du? Det finns ett serum truth serum och en blackcurrantolja va? Har du testat något av dem?

mvh

• nippon

Nu har jag slängt iväg en beställning till Essential day spa, håll tummarna det går bra!

Jag testar på Skin insulator och Black currant oil. Börjar lite nätt!

Ha det bra alla och vad bra med tips här!

• nippon

Pickolina,
    Vad tradigt att du blir blank i hyn.

Jag måste ju bara säga att beställa från Essential day spa gick ju jätte bra! Tack för tipset!

Det tog 11 dagar att få min grejor direkt i brevlådan! Jag är stormförtjust i mina Ole H produkter. Nu beställde jag en Black currant olja och skin insulator. Har dock bara innan nurture me krämen men den är jätte bra!

Pickolina vad har du testat i Ole H?
    Hade du samma roliga hud som jag, att du blir allergisk kanske efter en 6 månader?

Nu har jag inte fet hy utan torr och känslig, men en knäpp sådan! Men nurture me krämen har hjälpt mig på 4 veckor enormt bra!

Nu ska jag försöka hålla mig till detta och inte mixtra så mycket utan ge det en chans mer än i ett par månader!
    Tyvärr är det väl så att ju mer man bytar krämer desto värre blir huden också. Det tar ju lite tid för huden att ställa om sig. Ge inte upp Pickolina!

• nippon

Tack för du svarade Pickolina,
    Nix, vi ger inte upp!

Himla knepigt det där med att man kan bli allergisk mot ett märke efter ca 6 månader....jag har ju samma problem. Det är så dumt för man blir så glad att man har hittat något och handlar på sig en massa från just det märket....sen går månaderna lite och vips så blir jag rödflammig och konstig i hyn. Jag har stött på det problemet nu de senaste åren, tyvärr...Darphin i fjor var ett sådant märke! Jätte bra i ca 4 månader.

Nu håller vi tummarna för Ole! :)

Tycker du deras scrub är bra förresten?

mvh

• nippon

Pickolina,
    Vad ledsen jag blir när jag läser om dig, det är hemskt med allergier. Men man ska inte ge upp nä!
    Det finns så många idag som är allergiska mot så mycket. Är det inte mat eller parfym så är det något annat.
    Svårt att veta vad man ska undvika.

Jag får väldigt lätt också soleksem. I fjol när vi var i Grekland så fick jag givetvis. Men där tipsade apoteket mig om att äta Calcium och d-vitamin plus att jag köpte en calciumkräm att smörja på. Det försvann på 2 dagar!
    I år var jag förberedd men fick inte ett enda! Det jag gjorde skillnad var att jag hade apotekets solkräm 8 (oparfymerad ccs)och Roc aftersun. Det jag kom på var att hade jag för hög solfaktor var jag längre i solen och fick då eksem av det!! Så lägre solfaktor och mer i skuggan! Jag har aldrig varit så brun som jag är i år! Bara ett litet tips! Tyvärr finns inte den calsiumkrämen i sverige....men kalcium att äta finns ju.

Oj vad jag vimsade bort mig från Ole H nu!

• nippon

Skickar en stor kram till dig Pickolina, stackars dig vilka soleksem du haft. Strunta i solen!!!
    kram

• nippon

Pickolina,
    har du även testat All purpose Aloe Vera? Att ha under sin dag eller nattkräm?

Jag har nu testat Black currant oil som jag beställde och jag tror inte jag tål den för jag blir lite blossig av den. Men som alla andra oljor så ska väl huden vänja sig lite med. Den här oljan sätter väl igång huden! Skulle varit intressant och hört om Aloe vera gelen istället.

• nippon

Hera,
    Jag har också den krämen för känslig hud nu, nurture me om du menar den? Jag har även testa den skin Insulator förra veckan för jag blir väldigt torr nu på hösten och vintern. Men jag blev väldigt besviken. Den kändes så torr och la sig lite som ett grått täcke. Gav inte mig någon fukt eller fett alls. Jag trodde den skulle vara lika bra som nurture me men icke!

Jag letar också efter en bra dagkräm nu som är lite fetare och skyddar lite mot temperaturskiftningar och kyla. Undrar om Ole H har något annat?

Ingen som testat Express the truth krämen?
    Fast det är kanske en nattkräm?

Svar på tråden Ni som anv Ole henriksen!