Polyamorösa brudar?
Nu blev jag också nyfiken...jag undrar samma sak som Cavatina och måste ytterligare få fråga: Vad är skillnaden med att vara polyamorös och polygam?
Nu blev jag också nyfiken...jag undrar samma sak som Cavatina och måste ytterligare få fråga: Vad är skillnaden med att vara polyamorös och polygam?
...vad tillförde du i deras relation när du bara var 14 år gammal?
Nej, det beror inte på hur man är som person...det finns dom som är yngre än så som både beter sig och ser ut att vara betydligt äldre och det faktumet gör det definitivt inte mer okey!
Jag har ingen aning om vad TS hade att ge i den relationen eller hur gammalt det paret var så jag insinuerar INTE att det rörde sig om sex men jag måste få ge MIN syn på saken och det vore katastrofalt om man rättfärdigar vissa beteenden och ageranden med att det beror på hur personen är, hur denne beter sig eller hur denne ser ut, därför att då blir det ju väldigt lätt att legitimera tex pedofili, bara det sker inom gränsen för hur man som 12-14åring ser ut eller beter sig...
S-T:
Menar med vad...
Zozo: ge mig några minuter för att försöka formulera mig så konstruktivt och bra som möjligt. Jag lovar att återkomma!
Zozo jag hoppas att du ger mig några minuter till men jag vill ändå kommentera ditt senaste inlägg som var lite av huvudet på spiken...Det är en trådsmal balansgång där jag inte är övertygad om att båda parter är medvetna om varför dom är där...Från den enes håll kan det röra sig om att av egen vinning få sex medans för den andra rör det sig om kärlek, vilket definitivt inte är samma sak...rör det sig då om en vuxen och ett barn/ungdom så tror jag att det kan vara förödande för denne om den är med för att den TROR att DETTA ÄR KÄRLEK!
Jag måste be om att få återkomma när jag har samlat mina tankar och kan formulera mig så att mina åsikter blir glasklara utan att för den sakens skull racka ner på andra...
Det är faktiskt MINDRE vanligt att pedofiler använder sig av tvång.
List och manipulation är det vanligaste. Det handlar om att "bygga upp en relation som kan gå hand i hand med tillit, respekt och ömsesidig förståelse"
Är det inte bigami du tänker på?
Kanske för att PEDOFIL=en vuxen människa som vill ha sex med barn
BARN= betraktas man som tills man har fyllt 18...
Jag tycker inte att det är en "alternativ livsstil" att vilja ha sex med ett barn
Däremot så betraktar inte jag en 17-20 åring som ett barn men kan bli fundersam över någons val...
Vi har aldrig lovat varandra att "aldrig mer i hela vårt liv ha sex med någon annan"...
Däremot har vi lovat varandra trohet och det varar så länge vårat äktenskap varar.
...eller om man vänder på det så varar vårat äktenskap så länge troheten varar