Inlägg från: Sister of the Night |Visa alla inlägg
  • Sister of the Night

Polyamorösa brudar?

Låååång tråd, har inte läst hela.

Vill bara hälsa att jag hoppas att du TS och dina partners förblir lyckliga i er relation!
    Grattis till att ha hittat Kärleken - i dubbel bemärkelse! ;) :)

• Sister of the Night

nyförlovade

Nu blir jag mörkrädd.

Men vill man ändå vara lite positiv så kan man ju säga att det är tur för dig och din fästman att ni hittat någon att leva med, som passar så väl in i er gemensamma bild av vad som är bra eller inte.

Jag baserar det antagandet på att din fästman anser att hela tråden är ett skämt (ett märkligt skämt som engagerar så många kan tyckas förstås) samt att du väljer att publicera hans åsikt i TS tråd, och dessutom krydda den ytterligare med att informera om att människor som lever så här i själva verket nog letar föräldrar(??), sannolikt har utsatts för övergrepp (?!!?!), om inte annat har en riktigt tragisk barndom och utnyttjade blir de självklart också. För att inte tala om att ju kan röra sig om ett tvångsbeteende!

Tänk vad mycket läskigt det kan ligga bakom att vuxna människor kan älska och leva med mer än en...

Att du inte är den enda som står för dessa åsikter behöver du knappast påpeka särskilt, jag misstänker att det är väl känt att det förekommer människor med väldigt snäv syn på sådant de inte riktigt kan förstå eller identifiera sig med.

Däremot skulle jag önska att man i de fallen höll sin avoga syn förbehållen för konstellationer som man med säkerhet vet att är direkt osunda, som fall där ett barn eller djur utnyttjas, till exempel.
    Att däremot applicera dessa åsikter på relationer där ett antal vuxna individer gör ett medvetet val med själ och hjärta, är åtminstone i mitt tycke väldigt magstarkt.

Det sista lilla argumentet, att världen kollapsar om man lever såhär... Det var väl sagt som en slags lustighet, väl...?

• Sister of the Night

Buslinna

Poäng!

• Sister of the Night

tattar-emma

Briljant inlägg!

Svar på tråden Polyamorösa brudar?