• June20

Polyamorösa brudar?

Vet inte om ja borde ens orka öppna munnen i denna tråd då det skulle säkert bli värsta diskutionen men jag såg att det stod detta på en paragraf så tänkte bara adda den..."Man och hustru är skyldiga varandra trohet..."
    Jag förstår heller ej hur det hela går ihop när ev barn kommer och vad säger man till dem...nä mamma/pappa är otrogen det är normalt?
    aj där kunde ja inte vara tyst, aj aj då.

• June20

Lena+Mattias=sant
    det stod för båda sorters vigslar.

• June20

Men det e gäller ju enbart män får ha flera fruar då är det inte rättvist heller...kvinnorna hade ingen som helst rätt på den tiden då den boken skrevs. Sen att folk fortsätter med att tillåta denna sorts månggifte i länder/samhälle där kvinnor fortf inte har någon rätt direkt. Visa har ju inte ens rätt att skilja sig för att inte tala om när mannen råkar dö el vart efter dör av sjukdom/ålder har hon ingen som helst rätt att ta sig en ny man för nu ska hon "skämas" nästan(bla att inte "locka" till sig nya män, inte ens titta på en man) att hon är ensam men har ändå kravet att hon ska nu skaffa pengar själv för sin familj och sig själv.
    Ok kom in på en annan vinkel där lite...men men...

Jag ska nog inte komentera Darren Hays o vad han är...blir bara värre då. Det e inte konstigt han är superhemlig om sitt privatliv.

• June20

picachu
    tror det vart så i alla tider tex i grekland så kunde en lärling som blev lärd av en annan man med olika saker, tex militära saker som svärdlära, "betala tillbaka med att ha sex med den äldre mannen men så fort han blev runt 30 så slutade det så fick han ej ha sex med en äldre man för då var det "för mycket homo på samma åldersnivå" även om den äldre var 50.
    Jag läste om ett par nånstans däremot som var 2 killar o en tjej men det gick lite knakigt ibland mellan dem för männen blev oerhört avensjuka när hon tex hade mera sex el var tillsammans mera med den andra, inte med flit utan det bara blev så i visa tillfällen. Har för mig att den ena killen "hoppad" av det hela helt o hållet med pollyrlation.

Svar på tråden Polyamorösa brudar?