Inlägg från: Fru Villa Solglimt |Visa alla inlägg
  • Fru Villa Solglimt

1 juli blev jag äntligen Fru! (bilder)

Dagen började med att jag vaknade (utan väckarklocka) redan klockan 5 och kunde inte somna om. Så jag gick upp och målade naglarna. 5.40 var jag tillbaka i sängen och sov ett tag till 

Klockan 7.00 ringde våra väckarklockor. Då var det dags att stiga upp och börja stöka i köket. En lugn och stillsam frukost först (och så lite BT förstås). En snabb dusch och hårtvätt, sedan skulle snittarna till mingelpartyt fixas, eftersom det inte gick att få till det kvällen innan. Under tiden som detta skedde vaknade resten av huset. Barnens farmor hade kommit dagen innan så hon hjälpte till med att skiva/dela/lägga upp melon, jordgubbar och vindruvor. Dessutom skulle vi kanske äta lite mat innan allt tog fart så det var bara att fortsätta fixa och dona i köket. Vid 11-tiden var allt klart på den avdelningen.

Samtidigt som jag stökade i köket packade jag ned alla de kläder och andra saker jag skulle behöva under omklädningen och övernattningen. Men nu började det mesta falla på plats och det fanns inte så mycket mer jag kunde göra.

Paret som skulle se efter våra barn kom och vi åt lite mat allihop. Och straxt efter det så kom chauffören, tillika fotografen och 12.15 gav vi oss av för att hämta buketterna till mig och dottern. Därefter installerade vi oss själva på hotellrummet för att klä om och göra håret. Tiden gick fort nu. Chauffören/fotografen väntade på oss utanför hotellet för att köra oss till ett vackert område för att ta alla bröllopsfoton (vi tror det blev jättebra bilder)

Ju närmre klockslaget för vigseln vi kom, desto mer fjärilar i magen. Nu hämtade vi upp prästen och så anlände vi till trädgården.
    Där fanns alla våra gäster; några som visste, några som trodde sig veta och flera som inte hade en aning om vad som nu skulle hända. Prästen och vi gick genom trädgården till Mendelssohns Bröllopsmarsch samtidigt som flera önskade oss lycka till. Vigseln gick som planerat, prästen skötte sitt, vi gav våra egna löften och kören sjöng. Efter själva akten höll prästen ett tal till min man, körens ledare hade knåpat ihop en sångtext som hon sjöng och kören sjöng ytterligare en sång. Efter detta var det brudskål och avfärd till middagen, 8 mil bort.

Även förflyttningen funkade som planerat (bortsett från att en av gästerna fick punktering). Middagen förflöt friktionsfritt, värdparet tog upp ett par sånger då och då. Vid ett par tillfällen tog någon av gästerna tillfället i akt och höll ett mindre tal. När vi sedan kom till kaffet och tårtan så talade min syster om att bruden hade en överraskning till brudgummen. Musik sattes på och jag sjöng ?som en saga? för min man. Efter vad som sagts efteråt var det inte många ögon som var torra . Värdparet höll tal om oss båda och en av gästerna ställde upp och trubadurade en stund. Allt fortsatte under mycket trevliga former och gemytlig stämning.

23.30 satte vi oss i bilen med vår chaufför som körde oss till herrgården där vi skulle övernatta. Rummet var mysigt och champange och frukt fanns på plats. Vi hade det skönt men vi somnade nog inte förrän vid halv tre? Det var mycket att prata om och gå igenom.

På söndagmorgonen träffades (nästan) alla som övernattat på festplatsen vid herrgården för att äta frukost. Först därefter var själva festen slut och vi fick ta tag i städningen av gården vi hyrt.

Vi är supernöjda med vår helg och vi tror att våra gäster uppskattade det hela.

hem.passagen.se/majeda/bilder.htm

• Svar på tråden 1 juli blev jag äntligen Fru! (bilder)
  • Fru Villa Solglimt

Tack!

Jo vi är jättenöjda med våran helg. Barnen var både söta och snälla - ända till läggdags...då var det inte lika kul längre. Men det tog ju mormor hand om så det märkte vi inte mycket av

• Fru Villa Solglimt

Nu finns det ännu mer bilder...

(vad tycker ni om att ha just bildspel? Jag har svårt att bestämma mig om det ska vara det eller om man själv ska kunna välja bilder... Ni får gärna ge mig råd)

Svar på tråden 1 juli blev jag äntligen Fru! (bilder)