• Kinah

Lyxig möhippa med stil - tips önskas!!

Jag skall vara med och ordna en möhippa för en väldigt stilfull kvinna, 30+, i Stockholm.

Skulle jag kunna få lite hjälp med saker vi kan hitta på att göra?
    Hon uppskattar inte pinsamheter så det skall hon få slippa.

Tack på förhand!!
    /Kinah

• Svar på tråden Lyxig möhippa med stil - tips önskas!!
  • Merlin

Vad sägs om att åka iväg på spa över en helg, eller några behandlingar på en eftermiddag om det är dåligt med tid?

• Kinah

Merlin:
    Ja, det låter trevligt!

• Cassiopeija

Choklad- eller vinprovning kanske?

• Liten med Mindre

Jag fick dreja hos en keramiker på Fjäderholmarna - skoj med något lite "konstnärligt". Har också hört om glasblåsning, på ex Stenige Slott.

Eller chokladkurs på Belgiska Pralinhuset.

• Kinah

Cassiopeija:
    Tack, det låter gott!

• Kinah

Stor&Liten:
    Att dreja och blåsa glas låter jätteskojigt.

• Lapinette

Är själv 30+ och gillar att njuta av livet. Mina vänner tog mig bl a till ett litet Spa där vi var aldeles själva. Drack champagne och bubblade utomhus. Jättemysigt! www.njutaspa.se

Har även varit på möhippor där man hyrt en stor segelbåt för dagen. Ätit champagnefrukost på båten och sen seglat ut till någon ö (där en väninna hade fixat lunch) och tillbaka in till stan.

Vill man göra någon aktivitet så är alltid fotografering skoj. Vi gjorde detta med en väninna som vanligtvis helst går i jeans och högknäppt skjorta. Hon fick sätta på sig raffiga klänningar, boa och högklackade skor och hon bara älskade att vara framför kameran. Fotografen blev också så till sig att han gav henne ett extra album med foton in bröllopspresent. Det behöver ju inte vara glamourtema utan något som passar er vän men bilderna gav vi mannen på bröllopet och de har nu t o m förstoringar hemma.

Det finns även dem som tar med sin väninna till London eller Köpenhamn. Behöver inte bli så dyrt när det finns lågpris flyg. Då handlar det mer om en shopping och sightseing dag i storstad.

• Kinah

Lapinette:
    Vilka jättebra tips!! Allt verkar roligt och det som är mest genomförbart, för oss, är fotograferingen.
    Var gjordes det någonstans?

• Jupiter2

Om man nu ändå ska fota skulle man kunna välja ut 12 fotografier och göra en kalender av det. Denna skulle mannen kunna få på bröllopet!

• Lapinette

Vi gjorde dessa i en studio på Hornsgatan (Sthlm) som heter Gimlin (tror jag). Den ligger precis bredvid Bröllopskällan. Kan säga att vi allihop som var med och ordnade möhippan blev mycket förvånad över den blivande brudens talang för poseringar etc. Hon verkligen njöt i helpaljetterade klänning, boa och högklackat. Hon fick även en lättare sminkning på plats.

Svar på tråden Lyxig möhippa med stil - tips önskas!!