• riikka

RIIKKA ÄR GIFT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!JÄTTE Långt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

juh nu är jag gift och heter numera erika skalman. Känns jätte trist att det är över ... men samtidigt känns det sååå bra när man tänker på den stora dagen som gick så smidigt och allting var så himmelskt roligt.

På morgonen när jag vakna hos svärföräldrarna bjöd dom på ordentlig frukost för mig och sedan åkte jag och svärfar och lämnade hundarna på hunddagis. På hunddagiset väntade min tärna och han körde oss till frisören.

Det tog mycket längre tid hos frisören än vad dom hade räknat med och vi höll på bli väldigt stressade alla fyra :(. Min mor, min blivande svärmor, min tärna och jag. Vi alla satt hos frisören och blev omgjorda. Därifrån tog vi oss till kyrkan och klädde på mig min bröllopsklänning..

då började nervösiteten komma. jag darrade bara och väntade att min pappa skulle komma och lämna mig till min blivande som hade aldrig sett mig i en bröllopsklänning och som hade sovit hos sin bror (bestman) senaste dygnet.
    Först var det näbbarnas tur och därefter följde jag och min far till altaret. Jag lovar det kändes som vi hade gått flera mil i röda mattan, miljoner blixtrar och blickar mötte mig sekund efter sekund och då kunde jag inte längre hålla tårarna tillbaka... Framme vid altaret mötte jag då min blivande man och han viskade i mitt öra "du är det vackraste jag sett".

Vigseln gick väldigt snabbt, man hann inte riktigt förstå hur vad som hände. När det kom till löftena så var det nervöst. Både jag och min blivande grät av lycka och nervösitet när vi läste våra egna löften till varandra.
    Efter löftena sjöng våran solist låten håll mitt hjärta och det var nog den finaste stunden i mitt liv.

När själva vigseln var över kom limousinen och hämtade oss med fem motorcyklar runt om. Dessa cyklar åkte bredvid limousinen och blockerade filarna så att ingen bil kunde åka förbi oss... jag min tärna, min MAN och bestman drack champagne i limousinen och åkte till fotografering med våran fotograf (som följde oss hela morgonen och dagen coh kvällen och natten :D)

Efter fotograferingen tog vi oss till festen och alla gäster stog och väntade på oss utanför och hade champagne glas och snittar. Därefter gick kvällen och natten riktigt fort. vi hade tårtskärning, bröllopsvals, brudkidnappning, lekar, frågesporter, tal och dans hela natten. Klockan halv sex på morgonen gav jag och min man upp.. vi ville sova minst ett par timmar innan vi skulle åka iväg till thailand på våran honeymoon :D

Dagen och natten var underbar.. alla nära och kära var med oss och allting gick så smidigt.

Självklart var det några små grejjer som man skulle viljat hoppa över men det var saker som man inte kan styra på något sätt såsom att tårtan kom för sent och att servitriserna på festen plockade bort allas presentaskar från bordet som gästerna mer än gärna hade viljat spara!

Vi har inte fått alla våra bilder än men några kan ni få se om ni vill ;)

skalman-skalman.magix.net/

Tryck bara på my albums wedding så ser ni några av bilderna :D

• Svar på tråden RIIKKA ÄR GIFT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!JÄTTE Långt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • riikka

tackar tackar.. :D känns jätte bra. Junibrud; Jag ska berätta allt på torsdag och det får du också göra.. Grattis en gång till och hoppas livet som fru har startat bra .

• riikka

tack tack för alla fina ord.. värmer :D ja skalman heter vi numera och det är från min mans sida vars farfars farfars farfar (typ) bodde på en ö som hette skalm och då tog han efternamnet skalman .. mycket innan bamse kom :D

och juh det är i Lidingö kyrka vart vi gifte oss och därefter hade vi festen och tog foton på foresta i lidingö..
    lindblomman; ska ni ha fest på foresta?

• riikka

tattar emma.. juh en brorsa finns ;)

• riikka

och hans pappa är inte gift heller hahahah :D

• riikka

tack alla ni gulliga.. känns jätte bra och höra att man var fin och ja dagen var helt underbar :D .. jag önskar er alla blivande brudar lika härlig och underbar dag som jag hade

Svar på tråden RIIKKA ÄR GIFT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!JÄTTE Långt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!