Jag tycker inte 15 är lite för en 30-åring, det tyder på någon som är förhållandevis aktiv. Om personen i fråga förlorade oskulden vod 15 (som långtifrån alla gör, 16-17 är medel och det är alltså inte alls ovanligt att göra det för första gången i exempelvis 20-årsåldern) betyder det 1 partner om året, vilket förstås blir än mer om man tänker sig att 2-3 av de 15 varit längre förhållanden. I så fall kan det röra sig om 3 längre förhållanden och sen 3 kortare historier om året, det tycker jag inte är lite.
Men det är inte hysteriskt mycket heller. Pratar vi 30 börjar jag dra öronen åt mig, då är det så många att jag iaf vill veta varför. Träffade en kille för några år sen som varit med över 80 pers på ett år, han gick ju tämligen fetbort - behövde inte ens fråga hur det kunde komma sig att det var så många, det sa sig självt att han inte kunde ha en enligt mig vettig anledning :D
Jag känner många som haft några längre förhållanden, och mellan dem inte varit så intresserade av att strula runt. Gissar att en stor del av mina kompisar varit med kanske 5 personer, vissa färre än så. Inget konstigt i det.