Hur många är "normalt" att ha gjort det med? Är svartsjuk...
Maria, det måste vara flera år sedan den läkaren sa det eller också var det en mkt okunnig läkare. Förut trodde man att vestibulit var en infektion (därav namnet) men det har konstaterats många gånger om att vestibulit har INTE (kan inte nog trycka på denna punkt) med varken bakterier eller virus att göra och absolut inte antalet sexpartners! Så i dagsläget finns inga medicinska gunder för ett sådant påstående.
För slidan är det ju precis samma sak om du har 500 samlag med en enda kille eller med 500 olika! Det är en NERVsjukdom, inte en infektionssjukdom, däremot kan den uppstå efter en infektion. Den typ av smärta som vestibulit beror kan hamna var som helst på kroppen, det finns människor med fibromyalgi som får vest. och det är exakt samma slags smärta i underlivet som på andra ställen i kroppen.
Jag har själv haft vest. i flera år och har läst allt jag kunnat hitta om sjukdomen även alla vetenskapliga artiklar jag hittat och det finns inget samband med varken mkt sex eller många sexpartners och det är INTE en infektion!