• fröken Inghamn

Min fästman vill köra sportbilen själv

Hej.

Min fästman sven är som de flesta andra karlar förtjust i snabba, snygga sportbilar. För att göra honom mer engagerad i bröllopet. Kläckte jag ideén att vi kunde skaffa en tvåsittsig som han själv kunde köpa till kyrkan.

Men vem i all världen tänker hyra ut sin superbil till en 24åring att köra? Har jag tagit mig vatten över huvudet nu?

• Svar på tråden Min fästman vill köra sportbilen själv
  • Lucia05

Ja, tråkigt att det ska behövas en "muta" för att han ska bli intresserad av ert bröllop.

• fröken Inghamn

Ja, det suger verkligen.

De har sett för många amerikanska filmer. Där är det alltid bruden som styr och ställer medan fästmannen, nickar med, kappa henne på rumpan och säger det är nog bäst om du tar hand om allt det här eftersom det är så viktigt för dig. Blä

• Fru Cinderella

fröken Ingman

Låter inge roligt, hjälper han inte till över huvud taget?

• okt2006

Hoppas att enda anledningen att gifta sig inte är att få köra sportbil...

• kentfantast

Min karl är inte heller så engagerad, men vad ska man göra?
    Han menar att jag har bäst idéer, så jag kan lika gärna få planera det hela. Smickrande, eller ett sätt att slippa? Vem vet, men planeras det bröllop är det klart han vill gifta sig! Sportbil eller ej.

Han får väl leta bil själv och visa sig presentabel?!

• fröken Inghamn

Jo då han bryr sig. Men har avskyr att planera saker medan det är det roligaste jag vet. Han har inte så mycket åsikter. Han är gullig och tar sig tid att titta på tygprover, kyrkförslag o.s.v. Men han suckar och stönar utan att han själv märker det. Jag vill att han ska vara lika förväntansfull som jag så jag försöker föra in sånt som intresserar honom Musik, bilar... Det får inte bara bli sånt som jag gillar. Men ibland tänker man säg inte för i kampen för hans uppmärksamhet.

• Fru Cinderella

Eftersom jag är mest intresserad av att planera och han mest bara vill gifta sig ;)

Så planerar jag allt teoretiskt nu, sen framåt hösten (vi gifter oss i maj). Ska vi sätta oss ner med en flaska vin och gå igenom allting. Då har jag arbetat fram lite olika ideér gällande det mesta som jag tycker om och sen väljer vi utifrån det..

Bör tilläggas att jag är planeringsfreak och tycker att planera fester är bland det roligaste som finns.

• morsian-brud

jag frågade om min nyvarande make ville köra vårt bröllopsbilen själv, men han ville hångla me mej i baksätet istället.. ;)

jag tycker att det hade varit coolt om vi (bara vi 2) hade åkt f kyrkna tillsammans..

• Fru Cinderella

morsian-brud

Jo det ville jag med, fast i häst o vagn och att jag körde. Tyvärr går det inte att fixa där vi ska gifta oss, så det får bli med kusk istället, men jag är glad i alla fall :)

• fröken Inghamn

Vilken gullig kille. Hångla är ju aldrig fel. =D

Svar på tråden Min fästman vill köra sportbilen själv