• solrosen.1

Cambridgekuren, del 3

Jag tänkte börja med Cambridge kuren imorgon, mitt mål är att gå på ren kur i 6 veckor.
    Det vore kul att börja tillsammans med någon som också tänker gå på ren kur i flera veckor, så att man kan följa upp varandra och ge varandra stöd.
    Jag väger 94kg men skulle vilja väga mellan 65-70kg.

• solrosen.1

Tack Suss1

Sara_80
    Det gick inte så bra igår, så jag börjar idag istället och hoppas att det går bättre. Jag vill gå på ren kur för då får man ju snabbast resultat.

• solrosen.1

Hej på er allihopa!

Det har inte alls gått bra för mig.
    Jag har försökt att gå på ren i några dagar nu, men klarar inte av det, finns det någon som har några bra tips att ge?
    Jag arbetar i en mat affär och har tillgång till sött saker nästan hela dagen och jag klarar inte av att motstå det. Jag vill så gärna gå på ren kur. Jag är ledig på måndag och tisdag så det vore perfekt att börja imorgon.

God natt

• solrosen.1

Då var det dags för nya tag. Jag hoppas att det går bättre den här gången, vågen stannade på 95kg idag (har gått upp 1kg). Nu måste jag klara av det här. Hur går det för er andra?

• solrosen.1

Jag klarade inte av att gå på ren kur så jag har börjat med kombinerad kur. Det känns mycket bättre nu. Kombinerad kur är mycket lättare.

• solrosen.1

hej
    det går bättre för mig nu när jag har börjat med kombinerad kur.

Suss1
    Hur går det för dig, går du på ren kur?

• solrosen.1

Det har inte gått så bra, jag har bara gått ner 0,5kg. Jag har inte varit så noga med kosten, men jag har försökt att promenera varje dag.
    Hur går det för er andra?

Silvera
    Jag vill bara säga till dig att det var en tjej som kallade sig för september bride här i tråden, hon gick ner 35kg på 3,5 månader (om jag inte minns helt fel).
    Om du vill läsa om hennes vikt resa kan du göra det på den första och andra cambridge tråden. Hon minskade från storlek 52 till 42. En super duktig tjej.
    Lycka till!

• solrosen.1

Hej föken Inga!

Hur mycket vill du gå ner?
    Själv vill jag gå ner 30kg, jag har också testat nutrilett och tycker att det smakar helt ok. Jag ska börja med nutrilett. Har inte råd att köpa cambridge så det blir nutrilett istället.

• solrosen.1

Hej vårblomman
    Kul att du är tillbaka.
    Jag har ockå börjat igen idag och min start vikt var 94kg. Jag skulle vilja gå ner till 65kg. Jag vet inte hur länge jag vill gå på ren kur, men så länge jag orkar och kan skulle jag vill gå på ren kur. Jag vill gå ner i vikt så snabbt som möjligt.

• solrosen.1

Tack, hoppas att få följa din framgång också. Jag blir så motiverad när jag läser om andras viktminskning.

godnatt

• solrosen.1

jennystar

vad duktig du är, jag kommer att följa din viktminskning.

• solrosen.1

silvera
    Jag har varit hos två olika konsulenter och en sa att man får dricka light drycker ocg den andra sa att man bara får dricka vanligt vatten och inget annat, man får inte smak sätta vattnet med något.
    Jag vet inte vilket som stämmer.

Hur går det för er andra, hur länge vill ni gå på ren kur och hur mycket vill ni gå ner?
    Det skulle vara kul att få veta lite mer om er som använder cambridge.
    Själv vill jag gå ner 30kg och skulle vilja gå på ren kur i minst 6 veckor, men jag får se om jag kalarar av det.

• solrosen.1

Hej
    Det gick inte så bra under helgen, jag åt när jag var hemma hos min mamma, kan inte motstå hennes mat. Men igag tar jag nya tag.
    Min start vikt är 94,5kg.

vårblomma
    Kommer du att ha måndagar som dina vägnings dagar?

Varför jag ville veta lite mer om er på denna tråd, var för att det är roligare att läsa om varandra om man vet lite mer om varandra.

Jag är 31 år och bor i stockholm.
    Min stora dröm är att bli normalviktig, men ibland undra jag om jag någonsin kommer att bli det.

• solrosen.1

suss1
    Du är inte ensam om att tycka det är svårt att komma igång.
    Jag försöker också att börja med renkur varje dag men klarar inte av.
    Jag vill så gärna gå ner i vikt, men motivationen är inte alltid på topp.
    Är det någon dom har bra ideer att dela med sig.

Svar på tråden Cambridgekuren, del 3