• solstickan

Solstickan gift!

Så var man då fru.
    Har inte riktigt fattat det än, känns så konstigt (men underbart) att prata om min MAN!

Bröllopet blev verkligen helt perfekt.
    Firandet började på kvällen den 27de, då tärna och marskalk kom hem till oss. Vi åt en supergod middag, spelade spel och drack vin. Tärnan och marskalken fick sina presenter och blev båda jätteglada.
    Det blev en sen och lite för blöt kväll, klockan hann bli 02.30 innan vi somnade.

Dagen efter var det den stora dagen! Vi gick upp vid nio och åt lyxfrukost alla fyra, sen åkte jag och tärnan till frisören. Jag fick håret lockat och lite löshår sattes i. Jag blev också sminkad och tiaran sattes i. Det tog hela tre timmar! Tur att min hårfrisörska dukat fram frukt, kex och mineralvatten. Sedan fixades tärnan, hon fick plattångslockar och blev så fin. Vi var både jättenöjda men ganska försenade.

Lite stressade bar det nu av mot herrgården där vigsel och fest skulle hållas. Min tärna körde som en biltjuv och vi kom fram en halvtimme innan vigseln skulle vara. Min mamma hjälpte mig på med klänningen samtidigt som tärnan bytte om. Buketterna fanns redan på rummet, eftersom min blivande och marskalken hämtat alla blommor och kommit dit före oss.

Fem i fyra, vigseln var fyra, försökte mamma fästa mina axelband som hela tiden ramlade ner. Lite stressad! Marskalken kom och hämtade tärnan och de gick ner till vigselplatsen. Vi bestämde oss för att strunta i axelbanden och så gick vi. Det var först nu jag började bli nervös!

Mamma ledde fram mig och allt var så vackert. Sjön låg spegelblank, det grönskade runt omkring, gästerna var så fina och min blivande har jag aldrig sett så snygg. Då kom tårarna.

Vigseln var jättefin med sång och diktläsning. Sen kastade alla blomblad och det blev kramkalas.
    Efter det var det brudskål med chokladdoppade jordgubbar, skaldjurskrustader m.m.

Sedan blev det fotografering och efter det en underbar middag. Efter middagen var det lekar och underhållning, allt var så lyckat.

Vid 3 kände vi att det nog var dags att sova, så vi gick till vår svit och avnjöt champagne och chokladpraliner innan vi somnade gott.

Nästa dag hade personalen på herrgården packat en lyxig frukost i korgar som vi tog med ut i naturen. Vi hade picknick vid en sjö vid ett vattenfall och det var så mysigt. Sedan var firandet slut för den här gången och alla åkte hem.

Vi kunde inte fått ett bättre bröllop, allt var så lyckat! Känns lite overkligt att allt var så perfekt.
    Önskar jag kunde göra om det!

Kram solstickan

• Svar på tråden Solstickan gift!
  • solstickan

Förresten, bilder kommer snart.
    Håller på att lägga upp dem på vår hemsida.

Finns lite annat att kolla på där så länge om ni är intresserade.

zofiaohasse.erzz.com

• solstickan

Junibrud-2007

Vi hade bara för närmsta släkten, precis lagom stort. Alla han prata med varandra och vi kände att vi hann med gästerna.

• solstickan

Tack Cattis28!!!
    Vad glad jag blir.

Som ni förstår har bilderna alltså kommit nu.
    Finns under "vigseln".

• solstickan

sanis, bilderna är här!

• solstickan

Tack somsom!
    Hade velat ha mer limefärgat i den, men de var fin.

• solstickan

Puffar tråden om fler ville se bilder

• solstickan

Tack silvera!

Japp, jag är lyckligt lottad med håret. Hade iofs en sträng med löshår i clips, annars är det mitt.

• solstickan

Ja, visst kommer jag ihåg!
    Så du ska ha en liten till, va härligt!
    Grattis!

• solstickan

puffar upp tråden ifall fler vill se.

Svar på tråden Solstickan gift!