Inlägg från: Grönöga |Visa alla inlägg
  • Grönöga

Cellprov

Var idag och gjorde ett cellprov. Frågan lyder: Är det vanligt att man blöder lite efter ett sånt "ingrepp"?

Det är inte riktigt som blod bara lite gulbruna flytningar som nu hållt i sig hela dagen.
    Nåt jag behöver oroa mig för?

Plus att jag fick p-piller utskrivna så nu ska här ordnas till med mensen! Hoppas jag...

• Svar på tråden Cellprov
  • Grönöga

Har för mig att jag blödde lite även förra gången. Vilket jag oxå gjorde när jag satte in en spiral så själv tror jag nog att det inte är någon fara. Har förövrigt lättblödande livmoderstapp. Tankte bara om det var någon som "visste".

Pillrena har jag ju inte börjat med än så eventuella biverkningar får jag tampas med då. Borde bli bättre än att tampas med nedblodade mattor, hemsk värk samt 3 veckors blödningar! Hoppas, hoppas!

• Grönöga

Som jag trodde då. Självklart kontaktar jag min gynekolog om det inte slutar! Bara skönt att få lite uppmuntrande ord på vägen.

viktualia:
    Vad skönt att höra! Hoppas det blir så för mig oxå! Visst är ikeas badrumsmattor biliga men att bloda ned dom efter dusch känns lite onödigt! Och inte billigt i längden...

• Grönöga

Menskopp har jag haft i flera år så visst har det hjälpt mig enormt! Känns bara ibland som om jag inte blir riktigt ren "därnere" om jag har menskoppen när jag duschar. Kommer liksom inte åt i alla vinklar oc vrår så ibland duschar jag utan den och det är vid sådana tillfällen jag batikat mattan! Kopp rules!

• Grönöga

Just det! Såg att du inte provat kopp. Köp på en gång tjejen! Himlen öppnade sig för mig kan jag säga. Utan den är jag handikappad! Köp köp, bums bums!

• Grönöga

Så det ka vara lite olika tydligen. Pyttepytte blödde ca 3 dagar men nu har det gått över. Orkar inte oroa mig om det längre.

Tack alla goa tjejer!

• Grönöga

Pickolina.

Självklart duschar jag inte in i underlivet! Men, en kopp hänger ju liksom ut lite iaf på mig, o då tycks den sitta lite lite i vägen för att jag ska komma åt överallt. Alltså överallt det yttre så att säga.

Sen har det väl med att göra lite hur man ser ut därnere. Dessvärre har jag mycket "häng" o flärpar! Hi hi...
    Detta gör att det är svårt att tvätta även i kopplöst tillstånd, ja får gnussa lite mer.

Det känns som att runt kanten där koppen slutar o yttre delarna av mutti börjar att det liksom geggar till sig lite mera o e svårt att få bort om man har koppen inne när man duschar.

Eller sitter det bara i mitt huvud då jag lider av tvångstankar när det gäller hygien. Svår bacillskräck!

Svar på tråden Cellprov