• Grönöga

Partnerskap??

Tjolahopp! Här har ni ett homopar till! Visserligen är det bara jag av oss som hänger här men sitter hela tiden och berättar för frugan vad som händer här.

Inte gifta än, väntar med spänning huruvida det blir en könsneutral äktenskapsbalk. Då slår vi till på en gång! Jag, känner väldigt starkt att partnerskapsreggning är diskriminerande mot oss. OBS, vad jag känner, vad ni känner i era hjärtan lägger jag ingen värdering i.

Frugan (kallar henne så redan)kan gott tänka sig reggning men eftersom det känns SÅ fel för mig väntar vi lite.

Vad tror ni? Kommer det bli en könsneutral äktenskapsbalk?

• Grönöga

Oups såg att trådstartaren INTE ville föra diskutioner om det. Sorry!

• Grönöga

Japp, det hoppas jag med!

Vill ju så gärna gifta mig med min lilla prinsessa och kalla henne min fru! Det är SÅ stort!

Vi har inte kommet nånstans i planeringsvägen då vi inte ens vet när/om vi gifter oss. Visst tänker jag mycket och har önskningar. Särskilt om ringarna. Är helt galen där! Kan jag inte somna ligger jag och designar och då blir ja så pigg att det blir ännu svårare att somna!

Vilka är era prio?

• Grönöga

Javisst! Menar jag vill lägga krutet på ringarna. Vad är era prioriteringar? Kläder, mat etc? Singapore! Ah va kul! Själv hoppas jag att jag får ledigt ons tors. Då kommer jag få en minisemester. Har inte varit ledig i sommar överhuvudtaget så nu känner kroppen av att den behöver vila. Plus att vi nyss har flyttat så det skulle vara så kul att fixa och trixa lite hemma. Håll tummarna!

• Grönöga

Det är jätekul att ni känner att ni GIFTER er. Skulle så gärna vilja känna så för jag vill gifta mig NU!

För mig är det inte alls samma sak att registrera sig. Second best liksom. Menar absolut inte att racka ner på er andra, det är bara så jag själv känner.

Provade att byta ut alla "bröllops ord" till "partnerskapsregistrering". Typ bröllopsklänning blir partnerskapsregistreringsklänning....
    Registreringsfest, regisreringsring.

Visst, det är väl bara ord men jag vill vara inräknad som en fullvärdig medborgare vilket jag inte skulle känna vid en registrering. Sorry, det är bara så jag känner.

Påpekar igen att det är inget negativt mot er som ska regga er, vi är bara olika.

Svar på tråden Partnerskap??