Göteborg (med omnejd) 2006 # 5
Jätteglad! Gjorde ett riktigt skofynd igår! Hittade ett par Gabor i cremevit lammnappa (jättemjukt, skönt skinn) för 99 spänn på Nilsson. De har kostat 950 kr... Kruxet var att det fattas ett läderband som går genom en ögla baktill, ovanför hälen och som skall fästas runt vristen. Det var därför de sålde dem så ruskigt billigt. Men tärnan och jag kom på att där kan man ju trä i ett fint sidenband istället . Jag har provat hemma nu med de färgade banden jag hade - funkar kanonbra, riktigt snyggt dessutom! Och foten hålls på plats i skon.Jag provade ju snygga sidenbrudskor på Svahns när jag var där och hämtade klänningen. det går ju inte att komma ifrån att det är stiligare med såna... Men att lägga 800-900 kr på ett par skor man använder en kväll och som bara sticker fram lite under kjolen... mycket pengar. Hörde iofs att man får de omfärgade för 300 kr men ändå. Man är ju inte gjord av pengar .
Var tillbaka med brudkjolen till Svahns igår för jag upptäckte att det var svaga gulbruna fläckar nertill på kjolen . Men jag tror hon lyckades få bort dem, skall häta kjolen på ett ställe i stan imorgon eller på måndag. Jag fick ett Nixa strumpeband för besväret. Provade det här hemma och jösses vad det satt åt :-O. Kommer ju få blodstockning om jag försöker använda det . Hade ni strumpeband?