• 23/9 2006

Bugdet på 15.000

hej
    några fler brudpar som har en budget på max 15.000 kr?

• Svar på tråden Bugdet på 15.000
  • future mrs B

klanning 4500
    blommor -min mamma gor bordsdekorationer & buketter
    fotograf-2000kr
    tarta-min syster gor den
    mat+restaurang(ingar porslin,personal etc)ca 10.000 ev mindre
    kyrka-gratis
    m2b klader 500kr
    marsalk+brud/gummens fars klader 1500kr
    mina skor 500kr
    men vi gifter oss inte forran nasta ar sa vi har gatt om tid.. men sa ser det ut for tillfallet..

• tahimahal

Hänger på här! Vi har absolut inte råd med mer än MAX 15 000. Jag studerar och vi har hus och 2 barn så här finns det absolut inte pengar till några jätteutsvävningar. Men man vill ju endå göra dagen speciell
    Vi ska bara vara de absolut närmaste och det blir endast 9 inbjudna gäster. Vi ska gifta oss borgerligt. Har precis bestämt oss för detta så vi har inte börjat med något ännu. Ska docka ringa kommunen och ett slott i närheten imorgon.

• Lola Jämtland

Vi räknar på ca 10 tusen....

Gifter mig om 18 dagar förövrigt...

• tahimahal

Lola Jämtland
    Låter som en summa som hade passat oss.
    Får man fråga efter en prislista?

• Linda 12/8-06

Bidrar med min budget (gifter mig på lördag):

Vi är 42 vuxna och 11 barn. Vår budget ser ut så här:

*klänning (köpte en jättefin begagnad ) 1500:-
    * kostym plastrong, väst skjorta ca 1400:-
    *näbbkläder 2 flickor 800:-
    *ringar (köpte från Polen) 800:-
    * inbjudningar 800:-
    * alkohol från Tyskland 2400:-
    * hyra av bygdegård 1000:-
    * mat ca 4000:- köper köttfat och div. tillbehör medan svärmor gör pajer
    * tårta 1000:-
    * lite smycken och div. till tärna och bestman 500:-
    * smink, hårkam, tiara, bodyslimmer, trosor, strumpeband mm 250:-
    * bukett och 2 coursage 1400:-
    * dekorationer ca 500:-

14950:-

Vi har sparat in på:
    *inte köpt nya svindyra kläder
    *bränner egna skivor
    * inget trerätters
    * sprit från Tyskland