• liten lilja

liten lilja har blivit fru (långt med några bilder)

Nu får jag äntligen chansen att skriva ned berättelsen från vår dag här på BT!
    Så många underbara berättelser jag läst och njutit av sedan vi började planera för 18 månader sen... Och så är det plötsligt dags för min!

Vi gifte oss i lördags, den 5 augusti, i Österhaninge Kyrka, utanför Stockholm. Festen hade vi på Farsta Gård, en 1600-tals gård med vackra miljöer.

Dagen började tidigt med att min frisör och mina tärnor kom hem till mig vid halv åtta för att sätta upp hår och göra mig allmänt vacker Vi hade en himla mysig förmiddag, innan min då blivande make och bestman hämtade upp mig vid 11 för att åka till fotografen. Han hade med sig min bukett, som jag verkligen varit ivrig att se, och jag grät en skvätt, då han var så himla fin!

Vår porträttfotografering ägde rum vid Stockholms Stadshus och vi hade många nyfikna åskådare som förevigade oss med både kamera och videokameror. Jättekul, och våra fotografer var fantastiska.

Efter detta tog vi en taxi till kyrkan och lyckades komma dit redan 40 minuter före vigseln. Flera gäster hade hunnit samlats framför "smygingången" som vi skulle gå in genom och chauffören fick tvärnita och backa! Björn ringde sin bestman som snabbt fick fösa undan skaran. Det var sen en något stressad brud som hastade in i kyrkan och jag lyckades klämma min älsklings arm så att ett blåmärke uppstod. Stackarn! Jag skämdes så...

Vigseln var helt gudomligt vacker och min syster sjöng två sånger, "Ännu Doftar Kärlek" och "Du är allt", till min pappas arrangemang på gitarr. De kom bort sig några gånger och det lockade till många leenden och en avslappnad stämning i kyrkan. Prästen var också supermysig och höll ett vackert vigseltal.

Utanför kyrkan kastade gästerna ris och rosenblad och det var fantastiskt att få möta sina nära och kära som gifta. Många kramar fick man den stunden! Sedan blev det gruppfotografering med våra närmaste.

Pappa körde oss sen till festlokalen i sin smyckade cab, en mysig stund, där vi drack mousserande och smaskade i oss godis i baksätet. Hungriga var vi, efter att inte fått i oss mycket mat under förmiddagen...

Vi hade sedan middag med våra 24 närmsta familjemedlemmar och vänner, för att sedan ta emot ytterligare 40 gäster på stor fest. Ett mycket lyckat koncept för oss! Middagen var lugn och innehöll flera vackra tal från våra föräldrar och min mormor (som aldrig hållit ett tal tidigare) som rörde oss till tårar.
    Festen var sen helt fantastisk med ett otroligt drag på dansgolvet, vacker tårta och underbart glada gäster. Värt varenda sekund av planering och sparande!

Vid midnatt blev vi hämtade av en klassisk London-taxi, som körde oss till vårt hotell, Hilton Slussen. Väl där hade vi två fantastiskt mysiga övernattningar och var helt matta av alla intryck från dagen. Lyckan var helt obeskrivlig över hur allt gått så bra.

Nu, några dagar senare, bara myser vi och drömmer oss tillbaka till den absolut bästa helgen i vårt liv. Det är helt fantastiskt att kunna kalla min älskade för "min man" och jag känner mig nyförälskad igen.

Vi har redan idag fått ta del av våra fotografers bilder och här följer en länk till det bildspel de lagt ut på sin hemsida:

www.weddings.se/sandra.htm

Tack alla brudar, blivande och redan gifta, som förgyllt min planering med goda råd och erfarenheter! Jag kommer nog inte lämna BT i första laget

Hoppas ni orkat läsa denna långa berättelse!

/Kramar Sandra

• Svar på tråden liten lilja har blivit fru (långt med några bilder)
  • liten lilja

NHstd

Tack! Det var riktiga rosenblad som kastades. Vår kyrkvärdinna köpte ett flerpack rosa rosor och rev loss bladen dagen innan. Vi är supernöjda med resultatet av detta vi också! Det var fotografen som tipsade om att det blir vackert med rosor. Det är tydligen en väldigt svår bild att ta, risbilden, och de sa att rosor faller lite långsammare då de kastas. Bra tips, tycker jag!

• madelyn

precis så tänkte jag att vi skulle göra oxå- blanda ris med blomblad, jag tycker det ser vackert ut med både och!

• pradagirl

hej sandra.
    Vilka otroligt fna bilder.
    Jag har en fråga till dig bara, din mans kostym är så otroligt snygg, får man fråga vad det är för märke på den?
    Skulle vilja att min blivande hade en liknande hans, men vi har inte hittat det.
    Vore tacksam för svar, mvh pradagirl

• liten lilja

pradagirl

maken tackar och bockar här hemma!
    ja, den blev fantastiskt fin på honom kostymen! märket är tiger of sweden. ett stort tips är också att gå till en riktigt duktig skräddare och lägga en slant på justeringar av kostymen. vi gick till NK i Stockholm och lade cirka 1000 kronor på justeringar av kavajen. och vilken skillnad!

lycka till i letandet!

kram sandra

• pradagirl

Hej Sandra.
    Tack snälla för ditt svar, ska genast kolla upp deras kostymer...
    Kommer defenitivt att satsa på en sådan till sambon.Tack igen.
    Kram pradagirl

• liten lilja

Pradagirl

Ingen orsak! Lycka till i kostymdjungeln Ett tips är att spana in reorna vid jul ex. Vi fyndade Björns kostym på 30 %.

• Bordeaux

oj oj herre jistanes vad vacra bilder.
    söt bukett

jag gifter mig i samma kyrka den 16/9

tårarna dalar på mina kinder.
    monica

• Kirsto

liten lilja: Vilka fotografer hade ni? Gillade verkligen bilderna (som så många andra här) och bor dessutom i sthlm.

• Bordeaux

hej lilja , har du någon sida där du visar resten av bilderna:)

blev så nyfiken eftersom vi oxå ska gifta oss i den kyrkan

monica

• liten lilja

Bordeaux

Tack för de fina orden. Ja, buketten blev söt och liten. Bra val av kyrka, den var underbar!

Kirsto

Fotograferna heter Mark & Marianne Earthy och de var verkligen kanon! Min länk är till deras hemsida...

/Sandra

Svar på tråden liten lilja har blivit fru (långt med några bilder)