Sandgren är gift!!! (långt inlägg...)
Då var man äntligen fru!
Den 5:e augusti var det dags! Dagen började med att jag och tärnorna for in till frisören för tillsnyggning. Jag blev ompysslad med champagne och tilltugg, det kändes så lyxigt! Jag blev otroligt nöjd med frisyren, den var som jag tänkt mig även om det inte gått att hitta någon bild på precis det!
Sedan tog vi bilen till kyrkan där mannen, marskalkarna, näbbarna och min syster som skulle fota fanns. Vi tog många vackra bilder vid kyrkan innan det var dags för själva vigseln. Vi gick in tillsammans med tre av våra näbbar (den ena är inte ens två och ville till mamma J ) , två tärnor och två marskalkar. Det kändes otroligt att se alla glada gäster på väg in! Vigseln var otrolig med bra och roligt tal av prästen och vacker sång av vår svägerska som sjöng Jag ger dig min morgon och Nu är tid att leva. När hon sjöng rördes vi båda till tårar. Sedan sjöng näbbarna Sommarsången vilket också var kul! Vi gick ut ur kyrkan efter vår nyckelharpsspelare, vilket kändes fantastiskt! När vi kom ut mottogs vi av såpbubblor och jubel!
Vi åkte iväg i en T-ford från 1925 och tog några till bilder med min syster. I bilen fanns en picknickkorg med champagne, jordgubbar mm, det var härligt! Vi kände oss som kungaparet som åkte iväg!
När vi svängde upp till Stöcke bygdegård är ett sånt annat minne som sitter fastsvetsat, då kom våra underbart söta näbbar springandes mot oss i deras soliga klänningar och de åkte med oss upp till huset, helt exalterade! Den fyraåriga näbben han inte med så vi åkte ett varv till med henne i!
Själva middagen flöt på så bra med god mat lagad av våra föräldrar och underbara tal och sånger! Jag ville att tiden skulle stanna! Det var även otroligt att av 98 personer på middagen var inte en ända sjuk, så bordsplaceringen höll. Efter mat och tipspromenad var det dags för tårta och till den läste min bror och svägerska telegrammen. Där var även ett tal från mig till brudgummen och det var så roligt med all reaktion på det både från mannen och gästerna! Det var underbart att höra alla komplimanger om dukning, häften, dekorationer, askar och toakorgarna ? all tid och möda som man lagt ner får äntligen sin utdelning!
Dansen var hur rolig som helst, jag var på dansgolvet hela kvällen! Natten var en överraskning från mina föräldrar, vi blev skjutsade i båt sista biten till en släktings stuga i närheten, där var det så mysigt med ljus och finbäddat! Vi böt våra presenter och hans reaktion på min ?secret box? var lika glad som jag önskat mig!
Dagen efter njöt vi lite mera med lunch och presentöppning vilket också var trevligt. Man vill ju aldrig att den här lyckokänslan ska avta!
Bilder kommer så småningom på vår hemsida, men det är inte fixat ännu. Men sidan är: www.sandgren.pp.se/brollop