• Sandgren

Sandgren är gift!!! (långt inlägg...)

Då var man äntligen fru!

Den 5:e augusti var det dags! Dagen började med att jag och tärnorna for in till frisören för tillsnyggning. Jag blev ompysslad med champagne och tilltugg, det kändes så lyxigt! Jag blev otroligt nöjd med frisyren, den var som jag tänkt mig även om det inte gått att hitta någon bild på precis det!

Sedan tog vi bilen till kyrkan där mannen, marskalkarna, näbbarna och min syster som skulle fota fanns. Vi tog många vackra bilder vid kyrkan innan det var dags för själva vigseln. Vi gick in tillsammans med tre av våra näbbar (den ena är inte ens två och ville till mamma J ) , två tärnor och två marskalkar. Det kändes otroligt att se alla glada gäster på väg in! Vigseln var otrolig med bra och roligt tal av prästen och vacker sång av vår svägerska som sjöng Jag ger dig min morgon och Nu är tid att leva. När hon sjöng rördes vi båda till tårar. Sedan sjöng näbbarna Sommarsången vilket också var kul! Vi gick ut ur kyrkan efter vår nyckelharpsspelare, vilket kändes fantastiskt! När vi kom ut mottogs vi av såpbubblor och jubel!

Vi åkte iväg i en T-ford från 1925 och tog några till bilder med min syster. I bilen fanns en picknickkorg med champagne, jordgubbar mm, det var härligt! Vi kände oss som kungaparet som åkte iväg!

När vi svängde upp till Stöcke bygdegård är ett sånt annat minne som sitter fastsvetsat, då kom våra underbart söta näbbar springandes mot oss i deras soliga klänningar och de åkte med oss upp till huset, helt exalterade! Den fyraåriga näbben han inte med så vi åkte ett varv till med henne i!

Själva middagen flöt på så bra med god mat lagad av våra föräldrar och underbara tal och sånger! Jag ville att tiden skulle stanna! Det var även otroligt att av 98 personer på middagen var inte en ända sjuk, så bordsplaceringen höll. Efter mat och tipspromenad var det dags för tårta och till den läste min bror och svägerska telegrammen. Där var även ett tal från mig till brudgummen och det var så roligt med all reaktion på det både från mannen och gästerna! Det var underbart att höra alla komplimanger om dukning, häften, dekorationer, askar och toakorgarna ? all tid och möda som man lagt ner får äntligen sin utdelning!

Dansen var hur rolig som helst, jag var på dansgolvet hela kvällen! Natten var en överraskning från mina föräldrar, vi blev skjutsade i båt sista biten till en släktings stuga i närheten, där var det så mysigt med ljus och finbäddat! Vi böt våra presenter och hans reaktion på min ?secret box? var lika glad som jag önskat mig!

Dagen efter njöt vi lite mera med lunch och presentöppning vilket också var trevligt. Man vill ju aldrig att den här lyckokänslan ska avta!

Bilder kommer så småningom på vår hemsida, men det är inte fixat ännu. Men sidan är: www.sandgren.pp.se/brollop

• Svar på tråden Sandgren är gift!!! (långt inlägg...)
  • Moulin

Sandgren: ÅH NEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!! Vad jag blir ledsen att vi inte kunde komma och titta på när jag ser hur vacker du var! Hade ju velat se det live, ju!! Jag kände nästan inte igen dig, visst har du färgat håret? Du var JÄTTEFIN, verkligen! Och din P var också riktigt stilig. Som sagt - roligt att allting fungerade så bra. Åtminstone två lyckade bröllop i Stöcke i sommar alltså.

Men nu måste jag få veta också, var allting (karafferna i första hand) ok? Jag tror att jag har frågat tidigare, men jag har ju varit så orolig. Sa Anna något om banden? Jag sa ju att det var du som skulle ha dem, så jag hoppas att hon bad om ursäkt till dig också. Och FÖRLÅT för att en del av de få som fanns kvar hade gått upp. Jag skulle ju laga dem, men glömde bort. Och så kom jag på det när jag pratade med O i telefonen, 16 mil bort, om vad du skulle hämta för grejer. Suck. Inte lönt att be honom pyssla till det där... Hoppas att det ordnade sig iaf!

• bullisklubben

Ni var jättefina!!!!! Visst är det härligt att vara gift??
    Ha det så underbart som gifta!
    //bullisklubben

• elora

Sandgren: Är lite sugen på något mer än bara en vit duk, så sical verkar ju högst intressant. Var det dyrt?

Vi ska oxå vara i en bygdegård, där salen är 10x10 m. Har gjort två olika bordsplaceringslistor så ifall det inte går med fyrkantiga bord som vi gärna vill ha, kan vi droppa dom planerna och köra E-borden direkt.

Har sparat bilder från er dukning, det kändes så himla fräscht och fint!

Har mailat Pia men kom av mig lite så jag får nog återkomma till henne när jag pratat med den som ska fixa håret.

Kram på er...

• Åre bruden 07

Jättefina ni är

Din krona var verkligen jättefin

• Sandgren

Moulin: Hörreduru din spjuver, är du en av dom som säger: "vad fin du var, man känner inte igen dig!" Nej, skämt o sido, helt klart att man blir mkt olik sig när man snyggar till sig så mycket! Ja, jag har lite färg i håret, lite blondare. Men det är främst underhåret som blev blondare eftersom mitt översta hår blir så solblekt. Så mina vänner har faktiskt inte märkt det! Men vi sågs ju i början på sommaren då mitt solblekta inte kommit Jag är bara sååå nöjd och kände mig väldigt vacker! Kunde inte blivit bättre!

Vad gäller karafferna så blev det jätte, jättebra! Anna sa inget om dom, men hon var inte där på kvällen, det var hennes son som var kökschef. Men vid ett möte innan med henne så påpekade hon att jag skulle vara noggrann med saker som skulle sparas efteråt, då tänkte jag att hon lärt sig av sina läxor

Det är inga problem att det var några olagade! De som hade band var jättefina! Jag har ställt hälften av flaskorna, tyget och dina glas hemma i garaget.

Synd att du inte kunde komma till kyrkan, men du får ju se bilder!

• Sandgren

lwa: Ja, men visst var det! De är gjorda av en BTare, kommer inte på hennes nic just nu... men här är hennes hemsida: www.lagerfeldt.com/brollop/

Det var lite kul, för figurerna såg ut som mig o min man, vi hade skickat bilder på oss, hur vi skulle ha hår, blommor odyl. Himla kul! De kommer definitivt att stå framme i hyllan sen!

• Sandgren

bullisklubben: Ja, men det är ju underbart! Nu svarar jag telefonen med både för och efternamn

• Kirsto

Vad glad jag blir över att höra att det blev bra med karafferna till slut! Ni som jobbade så med sprayning och allt.

• Sandgren

Kirsto: Ja, jag är så nöjd med dom! De var mkt vackra på bordet. Och nu har vi många karaffer till stora fester o så Jag är sugen på att ha storfest nu, jag har ruggigt mkt ljuskoppar, karaffer, deorationer o sånt Sen hade Himlas fabriksförsäljning i Uppsala rea i veckan, så jag köpte ca 40 tygservetter och servettringar för 1kr st, ifall man ska ha riktigt många gäster nån gång och vill ha lika

• Kirsto

Sandgren: Är de vita? Då skulle du ha köpt 50 till och hyrt ut dem till oss för 5:-/st!

• Sandgren

Kirsto: Tyvärr, det är fyra smala ränder på ena sidan, annars kunde du ju lånat dom!

• Sandgren

elora: Det kostar ungefär 30:- /m, men jag känner en florist o fick det lite billigare. Kanske går det att få billigare om man köper en hel rulle?

Kul att du gillar dukningen! Efter bilderna med endast dukningen tillkom rosor och festprogram oxå.

Jag tyckte verkligen om E-bord, det blev bra samtal överallt och jag tror att man verkligen känner sig med på festen, lite mer vi-alla-på-festen-känsla.

• Sandgren

Åre bruden 07: Tackar, jag var oxå mkt nöjd

• Kirsto

Sandgren: Attans! Men vilket fantastiskt pris!

• Moulin

Hi hi... Du är ju söt även när du är vanlig. Även en vacker brud måste ju ha ett bra råmaterial att arbeta med. Men jag tror att det är håret och visst har du glasögon i vanliga fall? Sedan tror jag att klänning och krona kan göra sitt till.

Vad bra att ni tyckte att allt var ok. Ska vid tillfälle hämta grejerna hos dina föräldrar. Ska vi bestämma någon tid så att de vet att jag kommer? Jobbar de nu? Jag börjar om den 29 aug, så innan dess går det bra i princip när som helst för mig. Fredag kväll och hela lördag är det körigt, men sedan tror jag inte att jag har något inbokat.

• Sandgren

Moulin: Ja, du har väl rätt!

Sakerna står ute i deras garage, som är ett sånt här öppet garage, det är bara att hämta. Pappa är pensionär och den här veckan är han hemma tror jag, om han inte ränner nån stans, annars bor dom i stugan. Men min bror med familj o min kusin med familj bor oxå på gården. Visst har du adressen? Garaget står mitt på gården och sitter inte ihop med nåt hus, då ser du vilket det är när du kommer in på gården. Sakerna står till vänster längst in (åtminstone ställde jag det där, om det inte blivit flyttat på)

• Sandgren

Moulin: Ja, alltså behöver du inte göra upp någon tid utan det är bara att komma!

Svar på tråden Sandgren är gift!!! (långt inlägg...)