• Lotta på Bråkmakargatan

Sent ute???

Hjäp! När man läser om alla andra, så verkar det som att man är sent ute??? Herregud, juni -07 är ju ändå rätt så långt bort... eller???

• Svar på tråden Sent ute???
  • tahimahal

Ja alltså jag är nog lika förvånad som du för vi gifter oss 070707 och vi har bara precis börjat spåna på det lite!
    Vad har ni gjort?

• - Mary -

Vi ska oxå gifta oss i juli nästa sommar och det enda vi har bestämt och bokat är kyrka och lokal. Visst kan man sitta här och klura och "sno" idéer, men jag tror inte vi behöver ha nån panik för att inte brudbuketten är beställd och inbjudningskorten är klara!

• Afrodite_Aug-07

tja det beror ju helt på ens livssituation och vad man planerar för.
    Om man som vi har en väldigt full vardag med heltidssysselsättning och två små barn så tar man vara på den ledighet man har gemensamt och gräver ner sig helt i planeringen då för att sedan kunna luta sig tilbaka och slappna av när det finns mindre tid och man hellre vill ägna sig åt barn och familjen bara.
    sen om man som vi bor i stockholm så gäller det att boka kyrka, lokaler och fotograf i god tid då en del är uppbokade långt i förväg.

• tahimahal

Ööö ok, vi har också full sysselsättning. 2 barn, hus, gubben har heltidsjobb och jag pluggar. Men vi ska nog fixa det endå

• - Mary -

Afrodite

Jag tror inte att någon här ville säga att det var dumt att vara ute i god tid, bara lugna varandra med att det kan funka ändå. Jag har sett förut hur mycket du har fixat och är tvärtom imponerad!

Alla jag känner har stämplat mig som hysterisk bara för att vi prel.bokade lokal så tidigt... Och här inne ser man ju folk som har allt fixat och klart 1 år före själva datumet???!!

Nu har vi även börjat vackla ang. denna lokal, så idag har jag försökt gnida geniknölarna för att komma upp med nya idéer. Inte lätt!

Visst jag vet ungefär hur min klänning ska se ut. Och jag vet vilken sömmerska jag ska kontakta, men det får vänta tills våren (typ feb/mars). Jag vill ju gå ner lite i vikt innan jag fixar brudstassen!

Vi vet vilken kyrka vi vill ha (familjetradition), men den är inte bokningsbar förrän om några veckor, så det är bara att ge sig till tåls.

Har försökt boka band, men ingen återkommer, då de verkar tycka att sommaren -07 ligger långt bort.

Jag känner att planerar man för mycket nu, så hinner man ju ändra allt före det är dags...

• Ab fab

Jag trodde ju att jag var larvigt långt ute i god tid men jag har ringt två lokaler som redan har väntelista till september 2007...

• Lena+Mattias=sant

gifter oss i maj har inte bokat något än, vet hur klänningen ska se ut. SKa ta itu med allt nu när semestrarna är slut.

• Hanna76

Vi har bokat kyrka till 6 juni -07.
    Men har nog ändrat oss nu och skall boka kyrka i en annan stad den 5 juni -07 istället.

Det är allt...

Sen sitter jag ju här o läser o samlar in bra tips. Sparar alla bra trådar m.m. i mina favoriter :)

Oavsett om ni är duktiga på att planera eller inte - blir ingen mer än jag förbannad över hur dyrt allt är???

Vi kommer att ha en hyfsat rejäl börs att ösa ur (eget + spons fr. schyssta föräldrar)... men ändå!!! Det känns absurt att sprätta iväg så himla mycket pengar för en enda dag!!! Min blivande man blir blek, så fort jag nämner vad saker kostar. Och så kommenterar man lite käckt: Men alla andra kan ju!!!
    Jovisst, men ändå!

Man kan få en bil, grundplåt till hus etc. för vad man lägger på en enda dag...

• Fröken Malm

Vi gifter oss i maj nästa år:

-Har bokat kyrka, lokal, solist, fotograf.
    -Börjat spåna på inbjudningskort
    -Gästlistan är inte 100% klar än

Känner att jag inte kan göra så mycket mer just nu.........ska i alla fall på brudklänningsrean i sepetember.

Undrar när man får börja planera "på riktigt"...hehe

• future mrs B

eftersom jag bor i England sa har vi planerat ganska mkt,vi gofter oss 16/06/07
    kyrka bokat
    restaurang bokat
    klanning hittat (1/2 betald)
    ordnat sommerska till tarnorna
    kopt inbj kort/tack kort mm
    nu kan jag inte komma pa ngt mer...

• physalis

jag har haft 9 månader på mig att planera. Vill säga att jag INTE hade velat ha mindre.... Jag menar 9 månader är i minsta laget om man är någorlunda aktiv... :)

• Meddelande borttaget
  • Gerda

Hade vi inte bokat feststället/arrangören i januari för 070707 hade vi inte haft nånstans att gifta oss på och ha vår bröllopsfest.

Däremot har vi tagit det lungt och först denna vecka bokat fotografen. Har iofs planerat och tänkt mycket här hemma och har en klar bild över hur vi vill ha vårt bröllop.

Men det beror på var ni bor - vissa orter kanske inte bokas upp så tidigt, våra 2 alternativ bokas dock upp långt före det är ett år kvar, så för oss var det ett måste.

Svar på tråden Sent ute???