Inte bjuden
Skulle ni vara med på en möhippa där ni inte ärbjudna till bröllopet?
Brudparet gifter sig på annan ort och kan inte bjuda med alla vänner.
Skulle ni vara med på en möhippa där ni inte ärbjudna till bröllopet?
Brudparet gifter sig på annan ort och kan inte bjuda med alla vänner.
Ja, om det var en bra vän så skulle jag det. Absolut!
:)
Ja d skulle jag absolut..utan tveckan..
Jag skulle vara det, OM jag är intresserad av upplägget och tycker att det verkar skoj. Om det bara är för att följa med för brudens nöjes skull, skulle jag inte göra det. Jag skulle känna mig som femte hjulet eftersom jag inte är bjuden på bröllopet.
Hmm ja vet faktiskt inte. Är man en riktigt bra vän till bruden så tror jag faktiskt att man står på inbjudningslistan..eller? Kanske jag som är lite sniken, men jag vet faktiskt inte om jag skulle vilja vara med.
Det beror på!
Är det så att vissa kompisar får komme men inte andra så skulle jag inte vara med på möhippan.
Men skulle det typ bara vara släkt och familj som skulle komma skulle jag nog kunna vara med på en möhippa med kompisarna.
jag har varit på en hel el möhippor där jag inte varit bjuden till bröllopet. Och de har ju varit bra, men känns lite konstigt ändå. Kommer inte vara det framöver om det inte är "speciella skäl"
Samma som att jag väntar mig inte att blir "hippad" av de som inte är bjudna till mitt bröllop.
om hon har valt ett litet bröllop så tycker jag att du kan vara med. Men om det kostar hutlöst med pengar och det enda det går ut på är att titta på när bruden gör något skoj så följ inte med. Skicka ett telegram till bröllopet istället då.
Paret har skurit i gästlistan för ekonomins skull och har bara bjudit den närmsta kompisen på båda sidor.
En annan kompis som inte heller är bjuden förstod inte alls varför man skulle engagera sig i den möhippan. Jag har tänkt att gå ändå för det är en så god tjej som jag kan prata om det mesta med.
Ja ok, men då har du ju redan bestämt dig för att gå..kul! och då vet du ju anledningen till varför du inte är bjuden.
secretbride07
då tycker jag nog att du skall gå. Om det känns så bra för dig!
Jag är lite mer att om de t.ex. har bjudit 10 kompisar men inte mig och tre till eller nåt så hade jag inte varit med på möhippan, men i det läge du beskriver hade jag gått!!
Under de förutsättningar du beskriver skulle jag inte tveka att vara med på möhippa.
Jag har varit med på möhippor där jag inte varit bjuden till bröllopet och så länge det inte har blivit för dyrt så har jag hängt på, men det känns ju lite ruttet om man måste lägga typ 1500 på en avlägsen kompis möhippa om man inte ens får ett bröllopskort som tack eller nåt..
(Obs! Jag har ej orkat läsa hela tråden, ursäkta om jag uttryckt mig klumpigt..)
Jag skulle gå på möhippan även om jag inte var bjuden på bröllopet. Det är ju ursvårt att dra gränsen när man gör gästlistan och vill bjuda många fler än vad som funkar.
Jag tror inte att jag hade varit med på en hippa där jag inte var bjuden på bröllopet.
Lite avigt? Varför bjuds (egentligen inte bjuds för det är ju vi deltagare som betalar)man till en hippa å inte till bröllop?
"Om det var en god vän"...svarade någon här över...God vän hade väl bjudit in mig till bröllopet då!!?
Enda gången jag skulle ha gått på en sådan hippa var om brudparet hade bestämt sig för att bara gifta sig i närvaro av sina familjer eller kanske helt ensamma.
Hur kommer det sig att det blir en hippa överghuvudtaget om det bara är en kompis bjuden???
Vadå inte har råd att bjuda med till annan ort?? Gästerna betalar väl själva för eventuell resa och uppehåll?
Nä jag är kanske onödigt negativ, men jag ser ingen anledning att "bjuda" på möhippa när jag inte är bjuden på bröllopet. De flesta möhippor kostar ju kring 800 kr eller mer i dagsläget tyvärr..
Däremot, eftersom det är väldigt trevligt att umgås, skulle jag kanske försöka dra i hop en allmän mysdag med lunch och spa eller nåt där alla betalar själv (inklusive bruden), men inte i direkt anslutning till bröllopet.
Jag blev jätteförvånad när två av mina vänner (som jag inte kände så väl när själva inbjudan gått ut) var med på möhippan och dessutom lagt ner mycket tid på att ordna den. Som tur var hade jag dagen innan bjudit med den ena och den andra bjöd jag till bröllopet då på möhippan. Det hade känts väldigt jobbigt om när vi sagt farväl och nån sa "hej då vi ses på bröllopet", och vissa inte skulle gå...
Jag måste tillägga att jag självfallet blev mycket rörd över att de engagerat sig i min hippa trots att de inte var bjudna, fantastiska människor är det!
Det är just det att visa att man inte är sur för att man inte är bjuden till bröllopet och att få chansen att fira henne lite ändå. Istället köper vi ingen stor bröllopspresent.
hehe ja om det är så att du inte är det minsta sur för att ni inte är bjudna så är det klart att ni ska ordna en hippa för henne!
Själv hade jag varit surig och långsint
Nä skämt åsido om det verkligen bara var för familj och den allra närmaste vännen skulle jag kanske kunna tänka mig att vara med på en hippa, men det skulle vara förutsatt att den övervägande delen av deltagarna är sådana som inte heller ä rbjudna.
tror du hon "förväntar" sig en möhiuppa?
Nej, jag skulle inte gå. Vem vet, kanske bruden också skulle känna sig lite obekväm om det kom en massa kompisar/bekanta/obekanta som inte är bjudna till vigseln.
Om jag hade varit i brudens situation så hade jag nog helt klart känt mig väldigt obekväm om det varit tjejer där som jag inte bjudit till bröllopet.
Fast jag trodde att tärnan (eller den som håller i möhippan) gick efter gästlistan och därför inte bjuder in dom som inte är bjudna på bröllopet... Fast jag kanske har fel