• Ängla

Inte bjuden

Hur kommer det sig att det blir en hippa överghuvudtaget om det bara är en kompis bjuden???

Vadå inte har råd att bjuda med till annan ort?? Gästerna betalar väl själva för eventuell resa och uppehåll?

Nä jag är kanske onödigt negativ, men jag ser ingen anledning att "bjuda" på möhippa när jag inte är bjuden på bröllopet. De flesta möhippor kostar ju kring 800 kr eller mer i dagsläget tyvärr..

Däremot, eftersom det är väldigt trevligt att umgås, skulle jag kanske försöka dra i hop en allmän mysdag med lunch och spa eller nåt där alla betalar själv (inklusive bruden), men inte i direkt anslutning till bröllopet.

Jag blev jätteförvånad när två av mina vänner (som jag inte kände så väl när själva inbjudan gått ut) var med på möhippan och dessutom lagt ner mycket tid på att ordna den. Som tur var hade jag dagen innan bjudit med den ena och den andra bjöd jag till bröllopet då på möhippan. Det hade känts väldigt jobbigt om när vi sagt farväl och nån sa "hej då vi ses på bröllopet", och vissa inte skulle gå...

• Ängla

Jag måste tillägga att jag självfallet blev mycket rörd över att de engagerat sig i min hippa trots att de inte var bjudna, fantastiska människor är det!

• Ängla

hehe ja om det är så att du inte är det minsta sur för att ni inte är bjudna så är det klart att ni ska ordna en hippa för henne!

Själv hade jag varit surig och långsint

Nä skämt åsido om det verkligen bara var för familj och den allra närmaste vännen skulle jag kanske kunna tänka mig att vara med på en hippa, men det skulle vara förutsatt att den övervägande delen av deltagarna är sådana som inte heller ä rbjudna.

tror du hon "förväntar" sig en möhiuppa?

Svar på tråden Inte bjuden