• Diddisen

Fråga till er som äter Cerazette

Jag vill bara fråga hur många av er som äter Cerazette som inte har mens.
    Själv var jag hos barnmorskan för några veckor och fick nytt recept. Då frågade hon hur min mens var och de året jag ätit dom ha jag haft mens varannan månad och då i ca 10 dagarn. Förutom de sista två ggr då mensen varit väldigt kort. Då sa hon att ca 20 % av de som äter Cerazette blir av helt med mensen. Är det någon som märkt att mensen blivit mindre för att sen försvinna. Man blir ju liksom lite orolig.. Tacksam för svar

• Svar på tråden Fråga till er som äter Cerazette
  • InaHjärtarAdam

hej!

jag åt cerazette i fem år och hade inte mens en enda gång. inte ens småblödningar.
    fast nu har jag bytt till vanliga p-piller efter att min blivande svärmor skrämde upp mig med att mensen skulle försvinna för alltid;)

• Diddisen

Får jag fråga vad din svärmor grundade det på?
    Jag hade p-stav i 5år och hade inte mens alls i 3 av dom åren . Men den kom som ett brev på posten när jag tagit ut dem.

• Lucia05

Min mens har uteblivit helt när jag ätit cerazette.

• Anneli23

Jag har ätit Cerazette i 4-5 år och jag har aldrig mens.

• InaHjärtarAdam

Diddisen:

hon grundar det på sina egna åsikter... haha! nämen, hon är väl lite emot att man stoppar i sej piller och mediciner och sådär, och rubbar kroppens egna balanser. helst hade hon nog velat att jag plockade lite örter och blandade till ett trevligt preventivmedel av.
    men jag är lättskrämd.. så därför slutade jag.

• Diddisen

InaHjärtarAdam

Haha okej, Trodde att hon kanske jobbade med det och visste nåt som ingen annan visste.
    Vore ju inte dumt om man kunde blanda lite örter till ett lämpiligt preventivmedel

• Kerin

Jag hade väldigt lite och oregelbunden mens när jag åt Cerazette. Blev sedan allmänt anti-piller och slutade helt!

• Undrande M

Jag har inte haft mens en enda gång sedan jag började med Cerazette. Vilket är bra för sexlivet. Vad som däremot inte är så bra är att min sexlust är lite sisådär.. Och då b ehöver jag ju egentligen inget preventivmedel.

• Kerin

Undrande M, det var ett av skälen till att jag slutade med dem...

• Diddisen

då är jag säkert helt normal och förhoppningsvis så kommer det inte så mycket mera mens.
    Jag har faktiskt nte såna jätte problem med dålig sexlust. och det är jag ju väldigt glad för.

Svar på tråden Fråga till er som äter Cerazette