• Diddisen

Fråga till er som äter Cerazette

Jag vill bara fråga hur många av er som äter Cerazette som inte har mens.
    Själv var jag hos barnmorskan för några veckor och fick nytt recept. Då frågade hon hur min mens var och de året jag ätit dom ha jag haft mens varannan månad och då i ca 10 dagarn. Förutom de sista två ggr då mensen varit väldigt kort. Då sa hon att ca 20 % av de som äter Cerazette blir av helt med mensen. Är det någon som märkt att mensen blivit mindre för att sen försvinna. Man blir ju liksom lite orolig.. Tacksam för svar

• Svar på tråden Fråga till er som äter Cerazette
  • Undrande M

Misselina, jag funderar också på att sluta. Enda fördelen med Cerazette för min del är att jag inte har någon mens. Men det är samtidigt en nackdel, då jag får för mig att jag är gravid så fort vi haft sex.

Vad tror ni är säkrast mot graviditet egentligen; Cerazette eller kondom?

• Lucia05

Tar man cerazette varje dag så tror jag att det är säkrare än kondom. De har ju en förmåga att gå sönder eller inte finnas där man behöver dem.

• Fru Brorsson

Jag hade cerzette några månader, men jag fick en massa finnar i hela ansiktet som inte ville försvinna oxå gick jag upp i vikt så jag slutade med dem.

• Chanel

hur lång tid tar det innan biverkningar (blödningar mm) dyker upp när man äter cerazette??? har ätit i två veckor nu och jag mår super! :) Ingen blödning eller nått.. Åt Exlutena innan och kan ju säga att jag är glad att jag bytte till cerazette!

• Eizpeiz

Jag har ätit Ceracette i 2år och har ingen mens. Imellanåt lite brunaktiga flytningar men annars helt ok. Dock håller jag med "Undrande M" om att man tror att man är gravid så fort man haft sex. Men sexlusten är det inge fel på heller. Mvh

• Diddisen

Eizpeiz
    Ja det där med att man tror att man är gravid är lite jobbigt. Var likadannär jag hade Pstav och ingen mens.
    å nu när min mens var konstigt lite så blev jag oxå orolig.

Undrande M
    Jag tror oxå att Cerazett är säkrare än kondom. kondom kan ju gå sönder och så vidare.

• Undrande M

Ja, det borde väl vara så att Cerazette är säkrare än kondom.. Får väl fortsätta med dem ett tag till då.

• Tommys Jenny

bytte till dem för tre månader sedan och har inte haft någom mens alls!

• Tommys Jenny

Jag är manisk och tar pillerna kl. nio varje morgon, varken förr eller senare.
    Hur tar ni era piller, hur mycket vågar man "gambla"
    Jenny

• Lucia05

Tommys Jenny :
    Angående hur noggrann man måste vara med tidpunkten när man tar pillrena.
    Tar man ett piller klockan 08:00 på morgonen så kan man ta nästa senast 20:00 kvällen efter utan att det ska vara någon 'fara'.
    Risk att bli med barn, alltså.

Hoppas verkligen jag har fått rätt information, annars får ni gärna höra av er. ;)

• Eizpeiz

Äh, jag har missat ibland och tagit dem morgonen efter å än så länge inga problem....

• Tommys Jenny

Jippie! Då vågar jag mig på någon sovmorgon då och då!

• Kaptenskan

Jag hade ingen mens alls under det år jag åt Cerazette. Nu har jag slutat med allt och väntar på att det ska komma igång igen (bara två veckor hittills så jag är helt lugn). Svärmor är helt ute och cyklar - även med p-piller har man inte mens (= inte ägglossning), man bara blöder. Gå du tillbaka till Cerazette om du mådde bra av dem - då slipper du äte en massa östrogen. Och visst är det schysst att inte ha mens!

• Sanasol

Min försvann direkt, när jag sedan slutade kom den inte igång förrän tre månader efter sista pillret.

• Diddisen

Sanasol

tog det så lång tid innan du fick i gång ägglossningen?
    Nu blev jag lite rädd trodde att den brukade komma igång direkt.
    Man kanske får räkna med det då den dagen man slutar för att skaffa kotte. Gud vad naiv jag måste vara.

• Lucia05

Man kan aldrig utgå ifrån att man kan bestämma när man ska bli gravid. Även om man inte skyddar sig så kan det ta lååång tid.
    Lite naivt att tro att du kan bestämma exakt vilken månad du ska bli gravid, ja. ;)

• Diddisen

Lucia05

Nu var det inte det jag menade utan att jag trodde att man skulle få sin mens på en gång. alltså att ägglossningen skulle börja så att man har chans att bli gravid på en gång.Inte att man kan planera månad etc.
    Jag förstår att det kan ta tid att bli gravid genomsnittet är ju att man försöker i 7 månader innan det tar sej.

Svar på tråden Fråga till er som äter Cerazette