• Lillamilva

kidnappningsidéer...

behöver tips på hur man kan kidnappa en blivande brud... Alla idéer gör mig

• Svar på tråden kidnappningsidéer...
  • Nattson

En kompis till bruden hade bestämmt att de skulle åka till stan och handla kläder! När den bruden kom ner till pendeltågs stationen så hoppade vi fram från vårt gömställe :) Det blev verkligen lyckat!! Hon anade ingenting!

• Blivande fru G

När vi kidnappade ett par kompisar hade vi satt upp löpsedlar på insidan av deras port. "Norrlänningar kidnappade i Stockholm" Vi hade träffats i Stockholm för en helg med kompisgänget. När vi går ner och ska ut på stan stannar de till innanför porten och fattar ingenting. När de går ut står tio personer till utanför, kompisar från hela Sverige som alla kommit ner för möhippan/svensexan.

• Nattson

Till en annan komis hade vi skickat ett brev till hennes man som han gav till henne på morgonen. I brevet stod det instruktioner på att hon skulle amma sin dotter, göra sig i ordning och sedan gå ner till killen med motorcykeln på parkeringen :) Killen hade fått order om att inte säga ett ord till bruden. hon skulle säga lösenordet bride to be. Han körde henne till stället vi skulle vara på och där stod vi vid vägkanten och väntade. Det var helt klart lyckat!!

• nenne78

jag fick en byggjobbare (sååå sexig) som klev in på morgonen och gav mig en lapp. Jag är helt såld på såna karlar...

En grej som vi gjorde i stockholm, var att alla klädde sig i vita lakan, vi skrev en stoooor banderoll där det stod:
    "Vi väntar på vår kärleksgudinna, var hälsad farbror proffi" (hon kallas så av sin pappa). Vi sjöng en "väckelsesång" om att vi ville vara där hon var, för där är det bra... och spelade på munspel, triangel och andra instrument. Alldeles vid trappen på plattan! Sen "råkade" hon och hennes syster gå förbi. Hon såg oss inte först, utan noterade bara att det var en hon kände igen i gruppen, och tänkte: jaha, är Saga med i något sånt där... innan hon kände igen oss alla. SUCCÈ!! Kräver då en viss planering och tajming...

• raketmyra

så många bra idéer!
    *puffar för fler*

• nenne78

en grej jag hört som tyckte var grymt kul (det kommer flera av er INTE att tycka...):

En kille blir kidnappad. Han hinner se, innan han får ögonbindel, att alla kompisar tar av sig alla kläder och drar på sig svarta sopsäckar. Han kläs också av och får på sig en sopsäck och sen drar de iväg på stan. Det tjoas och fnissas och när de kommer fram dit de ska, drar de av honom ögonbindeln. Det visar sig då att han har haft en genomskinlig plastsäck... MOOOOOOOOAAAAAHAHAHAHAHHAH!!!!!!! Grymt kul!!

Jag vet att min m2b hade tyckt det med, om han hade råkat ut för det. Och jag hade garvat läppen av mig...

• nenne78

jag hade nog tyckt att det var lite skämmigt, men bjudit på det. Vem hade känt igen mig med ögonbindel, liksom?? Fast jag tror inte att alla skulle uppskatta det...

• marro

Jag fick en lapp utanför dörren på morgonen med en lösnäsa (clownnäsa i gummi) + en del instruktioner om vad jag skulle packa ner. Därefter skulle jag bege mig till vår Icabutik runt hörnet för vidare instruktioner. Där väntade en påse med en pingvinväska i, och en lapp där det stod att jag skulle springa vidare till hotellet brdvid. Där fick jag en "frisksportardress" en blå plyschoverall..så med allt detta på mig skulle jag rusa till parken bredvid mitt hus och när jag såg ett bekant ansikte skulle jag ropa Here comes the bride..

Kan säga att jag inte var snyggast i Göteborg den dagen

• Jonsson-wannebe

;) Det där med sopsäcken var ju jättekul!!!

Svar på tråden kidnappningsidéer...