Gravid trots Cerazette?
Jag har frågor som jag hoppas att någon kan svara på. Det är så här att jag har en sjukdom som gör mig tidsvis svullen om magen och illamående. Jag äter Cerazette och har inte haft mens på ett halvår. Så förra veckan fick jag plötsligt jätteömma bröstvårtor, vilket jag aldrig har haft tidigare vid ev ägglossning eller mens. Några dagar senare fick jag en väldigt liten mllanblödning. Eftersom jag hade missat 1 tablett med ca 11-12 timmar och därefter haft sex, blev jag väldigt orolig över att jag är gravid.
Till saken nu då kanske. Kan jag vara gravid? Bröstvårtorna har slutat ömma och illamåendet är inte lika jobbigt längre. Jag förstår att ingen människa är den andre lik när det gäller symptom på graviditet. Men är det någon av er som läser det här som inte haft några symptom alls när ni varit gravida? Hur har ni i så fall märkt det? Eftersom jag aldrig har mens så märker jag ju inte att den upphör...
Som sagt så äter jag Cerazette, vilket jag blir mer och mer anti mot. Jag har fått pigmentförändringar på huden, har inte speciellt mycket sexlust, extremt dåligt minne och är ganska lättirriterad. Men hur ska jag kunna veta att jag inte skulle vara så här även utan piller?
Nu kommer ni säkert svara att jag helt enkelt ska sluta med pillrena och göra ett gravtest. Vilket jag kanske får ta och göra för att veta. Men jag var bara tvungen att få ventilera mina tankar med någon...