• fröken Inga

Någon mer som gifter sig i början av juni -07?

Hej

Är det någon mer som gifter sig 9 juni 2007 eller någon gång där om kring. Kan va kul och prata om når man ska skicka inbjudningar, blommor, bokningar, sommar dukning o.s.v.

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig i början av juni -07?
  • sandrabrud2007

Jag ska gifta mig 16 juni nästa år! Jag längtar! Hur långt har du kommit i planeringen? Vi har bokat vigsel och lokal och transport till gästerna, har tittat lite på inbjudningar, fotograf och transport till oss, men inte bokat nåt ännu

• Brud-2007

Vi gifter oss 23 juni!! Har bokat kyrka, håller på försöka ordna lokal nu, men det verkar fortfarande vara semestertider.
    Har frågat tärna som tackat ja (min syster=), men har inte frågat marskalk ännu! Har frågat toastmadame och toastmaster, och de har tackat ja! De har erbjudit sig att göra festprogramet, så det bliv överraskning även för oss. Vad tycker ni om det??
    Kram karro

• sommar07

Hej hej!

Jag och min blivande ska gifta oss 9 juni 2007! :)Vi har bokat kyrka och festlokal och är mitt uppe i att kika runt vilken fotograf i Sthlm som är prisvärd och bra. Vi har även tillfrågat tärnan, marskalken och de två näbbarna. Hur långt har ni kommit i er planering? I vilken stad ska ni gifta er? /J

• fröken Inga

När planerar ni att skicka ut inbjudan?

Vi ska ha festen i min pappas ladugård. Har haft bröllopsfesterdär för men ska fixa upp den ordentligt under vintern. Kyrka är fortfarande under diskussion. Vi har bestämt färger: Rosa, matt grönt och brunt. Har designat min egen inbjudan. Pratat med de flesta som ska vara involverade men håller bröllopet annars hemligt eftersom min kusin gifter sig i helgen. Vill inte ta hennes uppmärksamhet.
    Har ordnat så vi kan låna, bord, bistick, glas och sådant från en kyrka och även microfon och högtalare. Gjort ett första utkast på gästlistan. Ringt runt till mååånga frisörer, bagerier osv och frågat om priser. (bor i örebro)

Så långt har vi kommit!

• sommar07

Färgtemat funderar vi fortfarande på men det lutar mot det rosa-gröna hållet. Jag ska också tillverka mina kort själv med "scrapmetoden". De kommer nog att skickas ut i feb/mars. Har just precis bokat tårtställningen (visste inte behövdes) hos en tårttillverkare i Sthlm. Va visst inte alls tidigt ute som jag trodde. Ska inom den närmaste tiden ge mig ut på stan och börja leta klänning...hoppas kunna hitta en fin för uthyrning. När det gäller blommor och frisyrer har jag börjat med att titta på internet och i tidningar och rivit ut. Tiara eller krona...vet ej ännu.

• fröken Inga

Oj ska man ordna tårtställning och sånt redan nu också? Dags att sätta i gång. Fast jag ska ju iofs inte gifta mig i stockholm.

Visst är det kul att göra inbjudningarna själv. Älskar att pyssla. Så mycket man kan göra med band, färger, pärlor... Jag var inne på en sida där de skulle ha 65 spänn för varje inbjudan och då ingick inte kuverten. Helt sjukt.

Funderar på att skicka med kylskåpsmagneter i kuverten med bild på oss och påminnelse om att anmäla sig innan osa.
    Man kan köpa 50 stycken för typ 250 kr. :)

• slatka

´Vi ska gifta oss 16/6 2007 Har litet problem men kyrkan jag är katolik och min blivande man är protestant så vi vill ha en svensk kyrka o´med karolisk vigsel.
    Jag har bokat kyrkan så ska prästar komma överens när de är tillbaka från semester.
    HAr bokat fest lokal bokat dj men ingen band än. Jag har köpt skor. Frågat tärna och best man. Frågat näbbar. Resten får vänta lite till.

• Hanna76

Vi gifter oss den 6 juni 2007.

Det enda vi bokat än är kyrkan. Har börjat titta lite på lokaler, men har inte riktigt bestämt hur vi skall ha det. Vill att de skall vara billigt, men vill inte göra för mycket jobb själva ;)

Hi, hi. Men just nu lutar det åt en lokal där de står för mat (och dukning, servering, städ m.m.) och vi själva tar med alkohol. Men då kom nästa lilla problem. Vi kommer inte bli så många gäster, ca 30 st. Och de flesta lokaler vill ha bokninga på många fler. Så klart, det är ju antalet matgäster de tjänar pengar på. Men får hoppas det löser sig...

Någon som har något bra tips på sådan lokal i Stockholm eller söder om Stockholm?

Svar på tråden Någon mer som gifter sig i början av juni -07?