• Lilla-My

Ersättning serveringspersonal

Finns det någon som vet vad en rimlig ersättning är för serverinspersonal,14-16 år, för en bröllopsmiddag? Jag har ingen aning själv!Tacksam för snabbt svar, är ute i sista minuten!

• Svar på tråden Ersättning serveringspersonal
  • Aztrid

Vi betalade vår personal 150 kr/h. De var mkt rutinerade, så om din personal inte är så van bör du kanske inte betala lika mycket...

Har du frågat dem vad de vill ha?

• c/p

ersättningen bestämmer du själv men jag tycker det beror på vad dom ska göra och hur länge.. vad vill du själv ha betalt.. tänk dig i deras sits.. jag skulle säja ca 30 -50 kr i timmen tro diom tycker det är bra. låt säga dom jobba i 4 timmar och får 50 kr.. då har dom 200 det är mycket pengar för dom tro jag.. tips har du fått i alla fall..

• c/p

glöm inte bara dom är BARA 14 - 16 år.. dom ska inte ha så mycket. dom sommar jobbarna vi har haft på vårt jobb har diskat och gjort sådana sysslor dom får av komunen 43 kr i timmen... tänk på det... jag skulle ge dom 40 spänn.

•  Miss Cee

Jag som är utbildad och erfaren servitris brukar få ca 80kr/timmen. Vissa tycker att det är lågt, men det går ju inte att jämföra vad du betalar någon direkt i handen, och vad du betalar tex cateringföretaget för en servitris. Betalar man cateringföretaget 150kr/h för en servitris så får ju inte servitrisen 150kr/timmen för det...

Outbildad personal...50-60kr/timmen är väl rimligt. De ska ju ändå jobba, även om de inte kan förväntas gör lika mycket som en utbildad person.

•  Miss Cee

Tycker att det är fel att gå efter ålder. Kommunens sommarjobbs-löner anser jag är ett hån mot ungdomar som faktiskt gör ett arbete.

Ge lön efter deras kunnande och det arbete de ska utföra istället!

• c/p

du har rätt miss cee.. men ska man vara helt ärlig så är dom här 14 16 åringarna inte så jätte duktiga.. dom vet intet speciellt inte hur man servera på ett bröllop..... därför petala lågt och har det visat sig efter att dom var jätte duktiga ge dom en fin bonus tro jag dom uppskattar..

• Lilla-My

Tack för hjälpen, det var en bra fingervisning så nu tror jag jag har rätat ut det sista frågetecknet. Tack!

Svar på tråden Ersättning serveringspersonal