IBS
Hejsan Jane24, jag vet vad du går igenom har själv kämpat med IBS i ett tio-tal år. Jag hade kramper och lös i magen allt var skitjobbigt kunde gå direkt från matbordet till toan. Fick inte mycket hjälp hos doktorn som många svenska läkare var det ät mycket fiber och motionera. Inte hjälpte det och hur skulle jag kunna ut och röra på mig när jag satt på toa flera gånger per dag. Kom sedan på att jag var lactointolerant kunde ej dricka mjölkprodukter, det kan jag ha haft länge och det kan ha utlöst IBSn. I alla fall fick jag hjälp genom att titta på engelska internsaijter för här är det vanligt. Boots har tabletter(finns många andra märken recptfria) du tar en tablett innan du äter och jag hade inga problem sedan. Anfallen av diaree och kramper kom mer och mer sällan. Jag tror inte det beror så mycket på vad man äter utan att man äter dvs tarmen jobbar ju hela tiden. Som sagt blev anfallen färre och idag är jag nästan helt fri från det kan få ett anfall en gång om året om ens det.
Men jag rekomenerar Boots IBS medicin om du känner någon eller du om du själv åker till england att köpa och testa. Jag fick dålig hjälp i sverige tabletter jag fick skulle jag ta när jag redan hade ett anfall och med dessa kunde jag motverka dem. Och jag hade inga bieffekter, det är koll på medicin här i england också så man behöver ej vara orolig. Hoppas du snart mår bättre!! Sophy