• pickolina

    Avbrutet....?

    Nu är jag nyfiken....
    När man läser om tex preventivmedel på nätet så står det att avbrutet samlag har nackdelen att det är otillfredsställande för båda parter....

    Alla killar jag träffat tvärtom föredrar avbrutet och det gör jag oxå.... Finns ju mycket mer spännande och tillfredsställande ställen att spruta på... ;) :D Så för mig är det väldigt främmande att killen sprutar i mig....

    Vad säger ni? Var är era erfarenheter och vad föredrar ni???

  • Svar på tråden Avbrutet....?
  • martinibruden

    Som jag skrev nyss i kondom-tråden så kör vi nästan uteslutande avbrutet. Dels för att jag inte ska bli gravid och dels för att kladdet ökar risk för obalans i slidan (som du vet pickolina så har jag grymma svamp problem)och så får han spruta på roliga ställen :) vi är nöjda båda två och har inga problem med det.

  • ninjan

    men kan man inte bli gravid vid avbrutet samlag? Jag menar..det kan ju skvätta lite innan själva storskvätten :)

    När jag åt p-piller brukade han oftast dra ut innan, och lägga det nån annanstans ;)För säkerhets skull, lixom :)

    Så blir det ofta nu oxå, när vi använder kondom, av gammal vana skulle jag tro. Vi tycker båda att det funkar bra.

  • f.d. Svart brud

    Jag har fått en underbar dotter genom den metoden...

  • Pepparmyntan

    Tror inte att man ska andvanda den metoden om man inte vill bli gravid. Det lacker ju alltid ut lite innan sjalva satsen kommer. Sa det ar en ratt vardelos medod om man inte onskar att bli gravid.

  • Meddelande borttaget
  • jocelyn

    Förstår mig inte riktigt på charmen med den metoden såvida man inte tycker en graviditet är välkommen. Jag gillar inte avbrutna saker heller så...Vi fullbordar det vi påbörjat. :)

  • jocelyn

    oj, borde naturligtvis skrivit "eller har annan tillförlitlig p-metod"...

  • Stupid like a fox

    Jag tycker att avbrutna samlag är ytterst tillfredsställande, men det förändrar ju inte att det är en totalt värdelös preventivmetod. :/

    Själv har jag en kopparspiral, och tja, kombinerar den väl med avbrutna samlag mest för nöjes skull.. ;)

  • tattar-Emma

    Skönast att fullfölja.

Svar på tråden Avbrutet....?