• Andie

Respekterade inte klädkoden för fem öre!

Fru Olofsson:
    Hmm han verkar rätt så knepig den där karln!
    Jag tycker inte alls att du är dum och när din svägerska väl gjorde sig ansträngningen att låna en kavaj till honom kunde han väl för f@n använda den. (usäkta språket)
    Det handlar ju om respekt och han kan tydligen inte visa det!

För jag förstår dig en del bröllops bilder kanske inte blir så kul att kolla på när alla andra är fin klädda och sen kommer det nån som ser ut som en luffare!
    Nä ursh vilken dålig stil!

• Andie

Nu med lite eftertanken har jag kommit fram till att om någon kommer fel klädd så kommer jag att be dem gå hem och byta och om det inte vill det så behöver de inte vara med alls.

Detta gjorde mig verkligen upprörd!

• Andie

Så upprörd att jag inte ens kan stava :[

Det jag ville säga var att om någon kommer till vårt bröllop fel klädd kommer jag att be dem gå hem och byta och om de inte vill det så behöver de inte vara med alls...

• Andie

Maria:
    Jag menade då inte kyrkan eftersom jag vet att det räknas som öppen gudtjänst.

Jag menade på festen. Nu är jag kanske väl hård men det är så här jag har haft nog av taffliga tillställningar där folk inte kan visa respekt eller ens förstår vad det är som gäller. Vi har till och med disskuterat att anställa vakter för att hålla ordning!
    Detta beror på att vi antagligen kommer att ha över 120 gäster.

• Andie

Fru Olofsson
    Men med tanke att hans fru lånat honom en kavaj hur svårt är det att ta på den då?! För man kan faktiskt lida en dag i ett par kläder som man i vanliga fall inte använder. I alla fall tycker jag det!

• Andie

Fru Olofsson:
    Bortsett från honom så hoppas jag att du hade en trevlig dag tillsammans med nära och kära.

Och jag passar även på att önska er lycka till i livet!

• Andie

Pomperipossa:
    Grejjen är ju att man lär ju se om någon kommer som en luffare inte sant? Den/de personerna lär ju sticka ut om alla andra är finklädda.

Svar på tråden Respekterade inte klädkoden för fem öre!