Inlägg från: Clobberella |Visa alla inlägg
  • Clobberella

Respekterade inte klädkoden för fem öre!

Ja han hade fel kläder, men jag tycker inte att du ska hänga upp dig på det. Var och en får skämmas för sig själv.
    Du var säkert inte den enda som reagerade över hans klädsel.

Försök minnas din underbara (hoppas jag!) bröllopsdag, och se fram emot ett helt liv tillsammans med din nyblivna man!

• Clobberella

Jag skulle INTE stänga ute nån pga fel klädkod. Det är viktigare att personen är på mitt bröllop än att h*n har rätt kläder...

Får mig att tänka på ett inlägg i DN's ettikettspalt: värdinnan skickade hem en gäst för att hon hade "fel" klädsel på sig, hon hade folkdräkt till klädkod kavaj eller mörk kostym. (minns ej viktigt) Frågan var om det var rätt eller fel att skicka hem gästen.
    Svaret var något i stil med: "För det första var det fel att skicka hem gästen, bättre att inte låtsas om ifall nån råkar ha fel kläder. För det andra bör du genast åka till din gäst med en stor bukett blommor och be om ursäkt, eftersom folkdräkt var HELT RÄTT till klädkoden."

(folkdräkt är ju som bekant rätt nästan jämt)

• Clobberella

Ellte: Jag vill absolut inte leka ettikettspolis, men anledningen till att en del av era gäster inte hade lång klänning beror nog på att till klädkod kavaj så är det kort eller vadlång klänning som är det "rätta".

• Clobberella

Ellte: Ok, det funkar ju alldeles utmärkt så länge man accepterar de som vill följa den vedertagna klädkoden också. (vilket ni ju gjorde)

Svar på tråden Respekterade inte klädkoden för fem öre!