Respekterade inte klädkoden för fem öre!
ja, karln var verkligen ohövlig. jag förundras ofta över att en del människor "har rätt" att bete sig ungefär hur illa som helst, för de "är ju bara så". Jag vet mängder med exempel på detta, och blir lika irriterad varje gång. Som att om man bara är tillräckligt ohövlig till vardags, så kommer folk till slut att acceptera det också. Nääää....!
Att påpeka ett etikettsbrott är som sagt ofint i sig och bör till varje pris undvikas. Att skicka hem gäster som har fel dresskod är inte ens att tänka på. Dresskoden är frivillig att följa; var och en skäms för sig själv om de negligerar den.
Att det på något sätt skulle vara fruns/sambons sak att stå för hur en vuxen man klär sig, köper jag inte heller. Den saken kan han gott ansvara för själv!
Jag förstår inte riktigt resonemanget som angavs lite tidfigare i tråden, dä någon som hade dresskod skrev att de inte ville ha en regisserad teater (nåt i den stilen) utan gäster som trivdes.
Visst, belåtna gäster är ju en del av poängen, men väljer man att ange dresskod så bör den ju också följas efter bästa förmåga. Annars kan man ju lika gärna strunta i den och skriva "klädsel: valfritt" i inbjudan. (Vilket kan orsaka rejält med huvudbry för gästerna, men det är en annan historia.)
Slutligen, jag instämmer med övriga talare; strunta i att låta denna människa irritera er så här i efterhand. Han är helt enkelt inte värd den uppmärksamheten.