Inlägg från: Afrodite_Aug-07 |Visa alla inlägg
  • Afrodite_Aug-07

Respekterade inte klädkoden för fem öre!

Tja, en del trivs bäst i sånna kläder. Låt odm göra det. Vad spelar det för roll egentligen? Alla brukar jämt påpeka att klädkoden är till för att gästerna skall kunna kläa sig lagom fint så dom skall känna sig väl till mods för att dom inte är över eller underklädda. Om nu han kännde sig väl till mods i sin munkjacka så låt han då ha det.
    Klädkoden är ju som alla ändå påpekar hela tiden till för gästernas skull inte för att brudparet skall ha en snygg tavla att titta på.

• Afrodite_Aug-07

Duchess

precis så kommer vi har. vi känner precis så, vi vill inte ha någon klädkod. Och om alla våra gäster nu i hela sina liv (en del 80 år gamla) har lyckats klä sig fint och passande till dop, födelsedagsfester, julaftnar, luciafiranden, midsommarfester, studenter, konfirmationer, bröllop osv. visst katten klarar dom av att klä sig själva till vårt lilla bröllop utan att vi skall diktera vad dom skall ha på sig. Helt 100% övertygad om att mina gäster kan klä sig själva utan min hjälp. Vi har valt att inte skriva någon klädkod i våra inbjudnignar, men vi har skrivit en längre målande text om våra drömmar inför bröllopsdagen, och där tar vi upp lite vad vi önskar av gästerna. såhär har vi skrivit om klädsel i den texten.

"Så kära ni, lämna slipsen, kavajen och balklänningen hemma på vår dag. Kom vackert sommarfina och dela vår stund när vi blir man och hustru.

Det enda ni Inte får lämna hemma är glädjen och kärleken."

• Afrodite_Aug-07

Sister of the Night

e du lite bitsk ikväll. den tolkning går in under det lite väl extremt fria måste jag säga.

På vår hemsida har vi lagt in en sida som heter just DRÖMMAR.
    längst ner på den sidan står den texten.
    en önskan är aldrig något mer än en önskan.

• Afrodite_Aug-07

Sister of the Night

vi kommer ha ett litet bröllop, våra manliga gäster består av min och min respektives far, mina och hans bröder samt min svägerskas pojkvän. INGEN av dom använder slips till vardags. Vi hade dop förra helgen. Ingen av gästerna bar slips, och alla utom 1 vet jag har uttryckt att dom ser slipsen som en strypsnara och inte trivs i den.
    Texten är skriven efter vår familj och hur vi är.
    MIn man avskyr slips och kommer inte ha det på sig han heller.
    Kan tillägga att min "nyaste" svägerska kom i sina baggy jeans och munkjacka till vår sons dop och likväl kom min bror i jeans o tröja. och min andra bror i finbyxor och skjorta. Var och en kom i det han eller hon trivdes bäst i. Och det var en helt underbar dag i kyrkan och sen med firande med släkten. Precis så härligt bara en nära familj kan ha det.

• Afrodite_Aug-07

Sister of the Night

Kan tillägga att alla våra gäster har fått möjlighet att läsa texten i sin helhet på vår hemsida. Och vi har helt odelat fått jättepositiva svar från dom som läst det. Så vi är väldigt nöjda och det känns som om våra gäster är det också.

Svar på tråden Respekterade inte klädkoden för fem öre!