• BlueTopaz

Nu är Blue Topaz gift! (Med bilder)

19/8-06, vigsel i Ingarö kyrka, Sthlm. Sedan fest i två dagar på Grand Hotell Saltsjöbaden. 70 gäster.

Åh.. det har varit såååå underbart!! Allt bara klaffade perfekt och var så mkt bättre än förväntat!! Jag tänker på det och ler varje dag!
    Jag ska försöka vara kort!

Håret och sminket blev skitbra (stort tack Emma Nors!)!! (dock fick jag ta ipren sedan mot smärtan i hårbotten.. men men vad gör man inte för att vara fin!?) Klänningen satt som en smäck och rörde sig fantastiskt och var så bekväm faktiskt! Blombuketten var exakt vad jag ville ha, sååå fin!
    Brudföljet var så gulliga, fotograferingen gick jättebra trots att jag inte gärna blir bra på bild) O vi hann mysa lite över lunchen på Grand med alla inblandade innan vigseln. Även 11mån. gamla sonen Leo kom en stund och var med på fotograferingen, lunchen och vigseln i sin vita smoking =):

Vi var inte alls så nervösa som vi trodde innan vigseln, bara innan dörrarna i kyrkan öppnades. Vigseln var ganska lång (och jag lyckades faktiskt med att bara fälla ngn tår!) men när prästen bad oss att vända oss om för utmarsch fattade jag ingenting, jag trodde vi stått där i 10min! Prästen Anna- Karin var jättegullig precis som hon var på Leos dop.

Efter vigseln åkte vi en liten motorbåt till Grand Hotell igen och drack en massa champagne. Väl framme fick vi vänta dryga halvtimmen innan vi fick kliva av eftersom alla gäster måste få tid till att checka in. Och det var det enda som var lite jobbigt, det var kallt och hårbotten gjorde jättont av alla nålar (tog en ipren då).
    Sedan klev vi i land och hade brudskålen i trädgården utanför Grand, jag passade på att visa ngr gäster vår fina svit och piffade till mig lite. (Vi bodde i Frank Sinatra sviten).

Sedan var det dags för middagen som smakade riktigt gott! Talen var långa men väldigt bra (förutom att min plastpappa var lite smått taskig mot mig möjligtvis) en av våra gemensamma vänner höll ett tal enbart till mig som var såååå fint! Det hade jag aldrig trott. Kom lite tårar här och där. En massa pussar fick vi ju såklart oxå när respektive var på toaletten.. ;) Skoleken gick otroligt bra, vi hade nästan alla rätt tydligen, hehe.. Bordsplaceringen och festprogrammet blev en tydlig hit och precis alla såg faktiskt glada och nöjda ut.

Sedan blev det tårta (vid 23.00!), den var i marsipan istället för sugarpaste.. meeen var lika god och fin för det Vi hade frågesport om oss och gav bort specialgjord choklad med våra namn i present.

Sedan var det party! Nästan alla dansade som tokiga och var så glada =) När kl var 02 och vi skulle stänga igen var 90% fortfarande i full gång så vi hade öppet till 03 istället. Då gick jag och Tomas till sviten och badade i jättebadkaret en stund medan de andra fortsatte festa i olika rum fram och tillbaka fram till 06.30 då de tydligen avslutade med att bada i havet.. .

Efter badet blev jag tyvärr magsjuk, och sov inget resten av natten. Tomas var tokfull så han fick sova på soffan för att han snarkade så... Vilken bröllopsnatt!! Haha! Nåja, vi får ta igen det.. ;)

Dagen efter var det brunch kl 12 och alla 60 som sov över var där. Efter brunchen var vi ca 15st som gick till spa- avd. och bubblade i ngr timamr innan det var dags att åka hem och hämta Leo.

Jag kommer alltid att minnas denna dag med stor glädje och värme! Lycka till ni alla som har ert kvar och njut av varje sekund!!!

Här kan ni se hur vi hade det: groups.msn.com/bluetopaz/brllopet.msnw

• Svar på tråden Nu är Blue Topaz gift! (Med bilder)
  • BlueTopaz

Spooky: Men... vänta nu.. du är inte gift än men har ändå tagit foton (superfina sådana) i hela stassen??? Nu är jag förvirrad! ;)

Loppalina; Tackar tackar!!

• SpookysKira

Heh, det ar s.k. "brudbilder", en typiskt Amerikansk tradition. Vanligast i mellanvastern och sodern.

Bilderna tas i en separat sittning nagra manader i forvag, sa man hinner fa dem innan brollopet. De kan anvandas t.ex om man vill satta in en annons med bild pa brollopsdagen.

Vi kommer att ha en av mina bilder, en bild pa min mamma fran paronens brollopsdag, och en av Spookys mammas brudbilder framme pa brollopsfesten, pa tartbordet.

Kara mor och kara svarmor kommer ocksa att fa varsitt litet album med bilderna.

Numera ar de mest bara en kul grej, men ocksa en utmarkt ursakt for att fa en extra dag i sin klanning, och for att ha ett har- och make up "genrep" :)

• BlueTopaz

Coolt! Det skulle ju ha varit kul faktiskt.. ;)
    Du var/ komemr att bli superfin iaf!!!

• hemligt2007

Grattis!

Och vilken söt son ni har!

• Mitt hjärta är hemma

BlueTopaz: Vad roligt att se era bilder! Följde dig ett tag i början av min "BT-karriär" och tyckte lite om skärpet på klänningen och så... Helt rätt val du gjorde som inte hade det! Och om man får lov att säga det, missuppfatta inte, för det är ju inte så att man är en sämre person för att man väger mer, men vad smal du blivit jämfört med korten jag svagt minns från förut. Du ser verkligen strålande ut! Perfekt klänning också.
    Hela bröllopet såg verkligen fint ut, som sagt, jag njöt av att se på era bilder. Stort grattis till er båda!!
    Kram /Mhäh

• BlueTopaz

Mhäh: Tack snälla!! Vilka komplimanger!! ja.. man ses ju i ett par trådar här och där! När gifter du dig? Eller är du gift?

Åh, jag vill göra om alltihop igen!!

Meeen, kom ihåg att samla in alla era hemnycklar innan bröllopet! Annars kan det vara ganska mkt som hänt när man kommer hem igen...

• Mitt hjärta är hemma

BlueTopaz: Vi gifte oss den 12:e. Visst, en sådan fest skulle man vilja ha om och om igen. Med samma man förstås!

• Ammo

Såååå fina bilder Karin, wow!
    Önskar att jag hade kunnat titta in i kyrkan så som du gjorde på mitt så jag hade fått sett er live!
    Puss och kram och grattis /Jessica & Martin

• BlueTopaz

Mhäh: Men ååhh.. förlåt.. det visste jag ju!! ;(
    Man får gifta om sig vart 10 år.. haha ;)

Ammo: Tack gumman! =)Vi får se till att ses snart igen!! Vill se semesterbilderna sen oxå!

Svar på tråden Nu är Blue Topaz gift! (Med bilder)