• Nonika

Min Möhippa!

Nu har jag haft min möhippa, och den var helt underbar!

I går morse var vi på promenad, jag och min M2b, men plötsligt behövde han gå hem, för att gå på toan....vi hade knappt hunnit in genom dörren, förrän det rusade in 10 galna tjejer med cowboykläder och en stereo med musik dundrande. Det var musik såsom "Cotton eye Joe", bla. De sköt vilt omkring sig med pickadollerna och tjoade och skrek.
    Jag skulle just äta frukost, men det var bara att glömma. De lindade ett rep runt mig och drog ut mig på baksidan av vårt hus, där jag fick byta om, till stringtrosor, chaps, linne, en väst med fransar. Sen hängde de dit en massa saker i ett sorts bälte tex, en yxa, tomahavker, osv. Och så målande dem mig i ansiktet och så fick jag champagne...som tup var kom min M2b ut med en kopp te och en smörgås också, annars hade jag nog kräkts
    Observera att jag inte hade några byxor under chapsen, så man såg min rumpa under fransarna...jag försökte protestera, men det gick inte. Bara att gilla läget...jag fick även en svart peruk på huvudet, samt en praktfull fjäderanordning.

Sen bar det av in mot Södertälje, vi stannade på Statoil pga en kissnödig cowboy, och jag fick gå in och handla cigaretter, tändare odl, åt tjejerna (allt för att visa upp mig). Jo, jag hade ju ett plakat också där det stod: Dansar med naken rumpa hjärta hövding rakade skallen = sant.
    Pga av det så vände sig de flesta om för att titta förstås...vilket många gjorde inne i centrum sen dit vi åkte. Det var MYCKET folk på stan, det var ju valstugor bla, så det var tjockt med människor.
    Mina cowboy-kompisar tvingade mig att rida på en trähäst på fjäder, ni vet, en sån för barn...en tant såg riktigt chockad ut när hon såg mina skinkor när jag svingade mig upp på den Hon satt och gapade i en kvart...
    Sen åt vi lunch - McDonalds, ute på en stentrappa.
    "Nu har du fått rida, sa de, det ville du ju göra. Och nu har vi ätit, vad ska vi göra nu då"? Och så inbillade de mig att vi skulle åka och hälsa på min förste pojkvän..Hmm, jag gick inte riktigt på det, men...
    I alla fall, så bar det iväg ut på vischan. Efter mycket kartläsning hittade de fram. Vi befann oss på en ranch! Det fanns både "hotel" och "saloon". Och västernhästar....Vi drack kaffe i solen och mumsade kladdkaka, sen fick vi våra hästar. Många av hästarna har tävlat både Sm och Vm (tror jag). Och så fick vi oss en lektion i västernridning...det var svårt! En annan är ju van att rida på ett annat sätt liksom....
    På slutet tävlade vi. Vi skulle rida slalom mellan koner på tid, vi var 2 lag. Det var bara 4 kvar som red (vi var 5 från början, alla ville inte rida), och vi representerade alla i våra lag, även om de inte var med och red. Det var nämligen början på 5-kampen
    Efter att hästarna blivit utsläppta i hagen och jag hade blivit fotograferad barbacka på en skäck med all utstyrsel, fortsatte 5-kampen.
    Det var kasta hästsko på bowlingkäglor, kasta hästsko i en hink, kasta lasso från marken och från en tunna som var upphängd mellan 2 stolpar. Vi skrattade mycket!
    Mitt lag förlorade men vad gör väl det
    Sen fortsatte dagen/kvällen med öl, vin och underbar mat. Det var grillat med nachochips, salsasås, kycklingspett, och annat gott.
    Ute tändes lägerelden, och där satt vi och spelade gitarr och sjöng. Men sen kom det bästa av allt: Linedans!! OH MY GOOD, vad roligt det var! Vi dansade och dansade, jag var helt blöt av svett! Musiken dundrade hela kvällen inne på saloonen.
    Sen drog vi oss tillbaka till våra rum (det var 6 bäddar i varje). Vi sov som små grisar...

I morse (kl 10) fick vi frukost; Amerikanska pannkakor med smör och lönnsirap och kaffe, det var hur gott som helst dagen efter!
    Efter att ha klappat kattungar och hundvalpar var det dags att ta farväl av de trevliga värdarna och åka hem.

Jag har träningsvärk och värre lär det bli, samt ont i arslet
    Men det var det värt, 100 gånger om!!

• Svar på tråden Min Möhippa!
Svar på tråden Min Möhippa!