• ~Maria~

    Övergång från p-piller till p-ring?

    Undrar bara om det är någon här som bytt preventivmedel från p-piller till p-ring?
    Kan ni isåfall berätta allt om hur ni upplevde det?
    Hur gick det till rent praktiskt, började ni med en ny ring istället för en ny karta piller när ni bytte?
    Positiva saker med bytet, negativa saker med bytet? Hur länge hade ni gått på piller och hur länge har ni haft ring nu...?

    Jag har gått på piller i 12 år nu och funderar starkt om min brist på lust (man skulle kunna säga att jag inte har något behov egentligen, för när vi väl kommer igång är det kanon, men det är ju skittråkigt att jag klarar mig i veckor utan och att det alltid är min sambo som tar intitativet) kan bero på p-piller... Funderar på att byta till ring och se om den lägre hormondosen har någon effekt...

    Jag vill veta allt! :)

  • Svar på tråden Övergång från p-piller till p-ring?
  • ~Maria~

    Lena+Mattias - vi har pratat om saken och pessar är inte aktuellt eftersom det dels inte är så säkert, dels så är de spermiedödande medlen tydligen slut från leverantören. Kopparspiral vill jag inte sätta in dels för att jag inte fått barn och jag är rädd för den smärtan, dels för att jag redan innan har riklig blödning och mycket mensvärk.
    Kondom blir det om inte p-ringen fungerar som den ska! :)

    Fler erfarenheter?

Svar på tråden Övergång från p-piller till p-ring?