• jobbigt

Ingen hjälp!!!!

Min sambo vill få reda på när min möhippa ska bli. Han vill veta detta pga hans jobb, och att han inte tycker om att det sker saker som han inte vet om. Han mår inte så bra just nu, då hans pappa avled hastigt för en månad sedan.

Han har haft kontakt med en av tjejerna men hon vägrar att berätta.
    Detta är jobbigt, jag vill inte veta när hippan ska bli, jag vet tex inte om när hans svensexa ska ske. Jag förstår inte att de är så vrånga, de flesta vet ju om när deras respektive ska bli kidnappade så det är ju inte ovanligt. Han har ett jobb som är väldigt oregelbundet så rätt vad det är så behöver han åka iväg. Vi har barn och jag är ju säker på att de har tänkt på barnvakt men ibland planerar man ju saker för deras skull också.
    Ge mig lite tröstande ord eller tips...

/hjälplös

• Svar på tråden Ingen hjälp!!!!
  • onsdag i oktober

Förstår att det känns lite oroligt. Be din blivande att försöka prata med någon av de andra tjejerna. Förklara hur ni tänker. Risken finns dock att de tänkt ha möhippa och svensexa samtidigt och därför inte vill avslöja något. Sätter kanske griller i huvudet på dig. Lycka till.

• nyförlovad 3 juni

det finns ju inget som säger att han måste få veta när du ska bli hippad... att han inte tycker om att saker sker som inte han vet om är faktiskt ett dåligt argument. ni får nog lite på att tjejerna tänker på allt... du kan ju hinta om att du hoppas att det inte blir struligt med barn, mannens jobb etc till nån tjej som du tror är väl inblandad i möhippeplaneringen. ja kan hålla med om att det är konstigt att de inte vill säga nåt till honom, men ja tycker inte att han har rätt att kräva att få veta... ni får hålla er till tåls.

• Linnea J

när vi ordnade en möhippa som vi visste var samma dag som svensexa ordnade vi så att farmor kom och hämtade sonen.. tror nog att kompisarna har koll på det för annars pratar man väl ändå med din sambo.. har fått veta när min karl ska bli kidnappad eftersom det råkar vara EMkval den helgen som han har pratat om att gå på.. nu är det min uppg att komma med en bra ursäkt för att han inte ska gå.. hoppas på att han glömt bort när den är troligt hihihihihi

• 6-train

Jag tycker absolut inte det är konstigt ifall din sambo tycker det är jobbigt att inte få veta med tanke på omständigheterna. Just nu gissar jag att han tycker att allt han inte har kontroll över är jättejobbigt eftersom han just varit med om något av det värsta man kan vara med om i livet; nämligen att ha mist sin pappa! Det är verkligen något man borde ta hänsyn till i detta fallet tycker jag. Man fungerar faktiskt inte riktigt "som vanligt" direkt efter att ens ena förälder hastigt gått bort!!!!!

Kan ni inte prata med någon av dina vänner och förklara situationen. Jag tycker verkligen att de borde kunna anpassa sig till detta eftersom det inte är "som vanligt" i era liv just nu. Om inte annat kanske de verkligen kan övertyga er om att de verkligen HAR tänkt på allt och att ni inte behöver oroa er eller fundera över detta. Kanske har de kontaktat någon på din sambos arbete som vet när han ska jobba borta? Och kanske har de fixat med barnpassning?

Jag vill även säga att jag tänker på er. Det är en tuff tid ni har framför er nu, den närmsta tiden iallafall. Jag vet för jag har gått igenom det. Både när min egen pappa gick bort (mycket hastigt och oväntat) och även min sambos pappa (även det lika hastigt och oväntat).

Lycka till nu! :)

• jobbigt

Nyförlovad 3 juni
    Det handlar inte bara om att han inte tycker om att det händer saker som han inte kan påverka, utan det handlar om att han mår dåligt psykiskt nu, och att detta är ett problem för oss nu. Pga det här så blir det en massa tjafs som skulle kunna undvikas enkelt. Jag mår ju dåligt av detta också...
    Nu längtar jag bara tills möhippa och svensexa har varit så att jag vet hur allt har gått, sen kommer ju bröllopet snart också. Allt kommer väl att lösa sig men det känns som om det är onödiga moln på himlen för allt det här!

• Anina

Tänker också på er!

Det är jättehemskt att förlora någon som står en nära. Och när ens föräldrar försvinner är det verkligen som om en stor del av ens "trygghet" försvinner. Det tar ett tag att hitta ny mark under fötterna igen.

• Skog

Prata med din närmaste väninna, hon borde väl kunna förstå att det är en jobbig tid för honom och att han därför BEHÖVER få veta i förväg. Tala om att det absolut inte handlar om att du ska få veta utan att detta är ett orosmoment för honom eftersom han inte mår bra. Hon kanske inte behöver berätta för någon annan att hon avslöjat tidpunkten för honom?

Lycka till!

• okt2006

Säg att "i vanliga fall hade jag absolut inte frågat, men min sambo mår väldigt dåligt just nu och för att det här alls ska kunna fungera så måste han få veta".

• chilipeppar!

Skog och oktober2006 är kloka personer.
    Gör som de har sagt - det skulle jag göra.
    *Styrkekram*och lycka till!

• brud Em

Det är ju självklart att man måste få veta! Har aldrig hört talas om ngn som ej fått veta datumet för ens respektive möhippa/svensexa. Man kan ju hjälpa till och göra det hela ännu mer lyckat osv! Jag tycker du ska berätta för dina kompisar hur du känner! Dessutom har ni barn, det måste ju de tänka på. Kanske har de planerat samma dag. och därför får ni inget veta? Iallafall tycker jag att du kan begära att de säger att de tänkt på allt (barn osv)! Lycka till!

• jobbigt

Hej igen!
    Tack för alla tröstande och uppmuntrande ord. Det är lite bättre nu. Vi har fortfarande inte fått veta något varken jag eller han (tror jag...) Men både jag och min sambo tror att vi vet när det kommer att ske och att vi kommer bli kidnappade samma dag. Så vi får helt enkelt vänta. Barnvakt finns så det har de nog tänkt på.
    I dag känns det som att det kommer att lösa sig och det gör det ju också, fast jag förstår fortfarande inte varför de är så envisa.

Tack igen!

Svar på tråden Ingen hjälp!!!!