• Brud!

Alla dessa yrkesmän som är proffs......Tveksamt, eller??

Alltså, jag har börjat tröttna på alla dessa proffs/yrkesmän osv som inte är ute efter att gifta sig eller ingå partnerskap, men som ändå hänger här för att ge goda råd. Jag kan visst se nyttan med att kunna ställa frågor till nån som kan ge en ett direkt svar. Men jag blir mer och mer tveksam då jag ser tråd efter tråd spåra ut pga de yrkesverksamma deltar i diskussionen. Seriöst, är det verkligen det som är meningen med detta forum? De jag syftar på är ett antal fotografer, guldsmeder, florister, designers mm. Vilken seriös yrkesutövare spenderar ett antal timmar per dag eller vecka med att läsa vad blivande brudpar skriver om på ett bröllopsforum? Utan att sen tjäna en enda krona på detta?? De talar ju mer än gärna om vad allt kostar och att timpenningen minsann inte blir så mycket i slutändan. Men spendera då tiden till nåt som genererar pengar!! Jag har själv gett ett och annat råd till nån som behövt juridisk hjälp men jag gör det väldigt sällan och jag gör det i egenskap av att jag är en blivande brud. Faktiskt har jag bara gjort det när jag sett att bruden i sig kan hamna i problem i och med att innehar felaktig information.

Tjejer och killar, man kan faktiskt (oftast) vända sig till en yrkesman per telefon och då få ett rakt svar om man är tveksam över något.

Vad tycker ni andra? Brudar, alltså!

• Svar på tråden Alla dessa yrkesmän som är proffs......Tveksamt, eller??
  • Zozo

Eh, skämtar du?

jag menar, jag har varit här i snart ett ar och förberett mitt bröllop men klart som fanken svarar jag pa fragor som rör MITT jobb, där jag är proffs!
    (Arbetar i resebranschen och har blaa tipsat om bra hotell i Paris etc)
    Manga yrkseverksamma är här för att de förbereder/har förberett sitt eget bröllop.. Även om det inte är därför de är här sa är det väl bara bra med proffsasikter.. sa länge de inte kör med ren reklam!

Kritiskt läsande far man förstass vara mot ALLA inlägg!

• Brud!

Ja, men det är ju det jag säger! Jag gör ju likadant! Men de som inte planerar sitt bröllop utan bara är här för att ge råd, det är dem jag tänker på i detta inlägget. Har det inte förlorat sin mening lite grann då?

Vi är ju brudar så då fyller det ju sin funktion.

• Zozo

Njae, som jag säger ovan, sa länge de haller sig till tips och rad tycker jag det är helt ok och bra!
    Reklam är en annan sak...

Sen undrar jag om du kanske inte syftar pa ett par specifika yrkesmän/kvinnor med rätt harda tongangar här inne. De kan jag manne halla med om!

• MysEtt

bara en stilla undran Hur vet man vilka som är här för att planera sitt bröllop?

Undrar även som Zozo om du inte syftar på några speciella när du skriver ditt inlägg?

• Brud!

Jo, det kanske jag gör. Jag menar de som skriver att de inte är bröllopsplanerar utan vill bara "hjälpa till". Jag är så trött att se så många intressanta trådar bli förstörda.......

• Gemma

Brud, är i vissa avseenden benägen att hålla med dig, känns som att tanken med forumet är att det ska vara ett nätverk för blivande / gamla brudar där vi kan tipsa varann och byta erfarenheter. En del proffs (dock ej alla) bär sig ganska märkligt åt, nästan som om de vill komma in hit och "läxa upp" en med någon sorts faderligt tonfall.

Sen kan jag personligen tycka att det är lite suspekt med poffs som tillbringar en massa tid med att försöka omvända / övertyga folk på ett amatörforum, men de har kanske svårt att fixa jobb på nåt annat sätt?

Men som sagt, det gäller enstaka individer. Säkert finns det proffs som hänger här för att de helt enkelt gillar stämningen, eller bara vill hjälpa till.

G

• MysEtt

sedan vet vi inte vilka som döljer sig bakom en signatur eller vad derars avsikter är Som Zozo säger måste man vara källkristisk och ta det med en nypa salt som folk säger

• brudkronan

Jag började komma till BT för att jag tillverkar brudsmycken - jag försöker var väldigt noga med att inte göra ngn som helst reklam för mig själv.

Jag är här från början för att jag ville "spionera", dvs känna av vad det är brudar vill ha i håret just nu - efterhand har det blivit endel av min vardag att gå in hit och se vad folk tycker och tänker - jag har roligt här helt enkelt.

Då och då har jag gett tips om bra länkar där man kan köpa bra pärlor eller lämnat bra länkar till bilder hur man kan ha håret om man vill ha krona osv - det är sådant som jag är bra på. Jag har ibland även länkat till ställen som säljer smycken som frågeställaren eftersökt - jag har dock ALDRIG tipsat om mig själv, även om jag många gånger hade kunnat lösa frågeställarens problem.

Smycketillverkningen är en bisyssla, och min huvudsakliga försörjning har jag som sjuksköterska - jag har gett råd och tips i egenskap av detta också - är det fel av mig?

Menar TS på allvar att jag inte är välkommen här på BT för att jag inte är i färd att planera mitt bröllop utan mest är här dels för att roa mig och för att hitta idéer till mitt smyckeskapande?

• Sister of the Night

Vänligt menade råd är väl helt i sin ordning, så även saklig information. Då är ju proffsens kunnighet ytterst välkommen.
    Men om det som TS beskriver "spårar ur" i mer eller mindre uttalade uppläxningar där "proffset" ska överbevisa folk till varje pris, tja, då kanske det inte är så jättefestligt längre.

• Brud!

Brudkronan, jag har inte sagt att du inte är välkommen. Läs mitt inlägg igen.

Ett exempel, en av våra tipsare härinne som proffs har i en tråd sagt att han jobbat i yrket i 20 år, i en annan skrev personen med exakt samma signatur 35 år! Är inte det märkligt?

• bröllopsängeln

hellre branschfolk än de som ljuger och skriver ihop snyftarhistorier hit och dit -vilket ju bevisats flera gånger när man genomskådar någon som glömt vad den skrivit förut...

• msb

Jag håller mad Brud.
    Och hur vet man vem som ljuger och inte?
    Om man tror att folk sitter och ljuger,varför är man då här??

• msb

Till bröllopsängeln.
    Om det är mig du syftar på,så kan jag säga på en gång att ja hittar inte på min snyftar historia,den är helt sann.

• GretaG

Jag vet inte hur jag ska reagera på TS, blir kanske mest förundrad över hur detta känns som ett påhopp för branchfolk. Känner mig inte träffad då jag är blivande brud och ger/tar tips o råd i olika frågor. Jag kan tycka mig anna branchföretag bakom vissa signaturer som en del av dem säkert e mkt seriösa och har sakkunighet att komma med som jag tacksamt tar emot. Poängen med det här forumet är väl att utbyta erfarenheter, tips och råd i allt som angår ett bröllop.
    Branchfilket välkomnar jag så länge de håller sig till forumets regler.
    TS, du skriver att en signatur farit med osanning dvs skrivit olika länge han vart i branchen inom sin sak, det är ju givetvis olyckligt och trist. Tyvärr är det så att det inte alltid bara gäller branchfolk som beter sig på det viset utan rent av oseriösa människor över lag så vi ska inte dra dem över en kam.
    Forumet är öppet för alla som följer dess regler.
    Du avslutar ditt inlägg med att vill man ha seriösa o raka svar kan man lyfta på luren tyvärr är int everkligeheten så vacker då jag stått öga mot öga med en juvelerare som var en riktig skojare och inte alls intresserad av att sälja en ring till mig som JAG ville ha. Forumet här kan dessutom vara till hjälp för att få mer kött på benen då de går ut o träffar branchfolk IRL.

• jocelyn

Ibland kan man ju undra hur de har tid - om de nu är yrkesverksamma. Jag skulle inte vilja anlita någon som öppet gjort sig känd här som yrkesverksam faktiskt.

Svar på tråden Alla dessa yrkesmän som är proffs......Tveksamt, eller??