Inlägg från: Fru Böhmer |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Fru Böhmers bröllopsbilder!
  • Fru Böhmer

Tack snälla!

Tilly78: Min bukett kostade 2500:-

jag ska bli en fru...lääängtar: Lyktorna är köpta på Lagerhouse.

Lycka till båda med er bröllopsplanering!

• Fru Böhmer

18aug07:

Tack snälla. Det är en Aspera by Alicja Eklöw. Jag tror att det är modell nr: 4002, men är inte säker... men jag ska sälja den nu om du är intresserad...

• Fru Böhmer

Tack Bols!
    Vi gifte oss i Boo Kyrka i Saltsjö Boo och festen hölls på Grand Hotell i Saltsjöbaden.
    återkom när du hinner lägga upp bilder!

All lycka till er med!

• Fru Böhmer

Tack alla snälla!

Blivande Fru Stålhandske:
    Mina örhängen hittade jag på Swarowski. Tyckte också att dom var bedårande, och bara 450 kr!!

Liz71:
    Tack! Jag är SÅÅ nöjd och glad över att jag valde att ha bara orkidéer, det blev så fint! Vi hade vara vita blommor rakt igenom på bröllopet, och det var superfint! Jag ska tyvärr inte sälja ljuslyktorna. Köpte 10st och har nu delat ut dessa till bla mamma och svärmor. Så jag har tyvärr inte kvar dem.. Men de finns som sagt på Lagerhouse.
    Lycka till med allt!

• Fru Böhmer

Liz71:

I kyrkan hade vi vita rosblad runt ljuslykorna, vita fresia och murgröna i små vaser på bänkraderna och 2 vaser med vita rosor och vita fresia framme vid altaret.
    På borden hade vi 30 vita rosor i bukett på varje runt bord. Hade tänkt att ha vita rosblad spridda runt, men det blev inte så i slutändan...
    Ställde de vita ljuslyktorna i stentrappen upp till middagen senare där vi virat murgröna och vita rosor runt räcket, så vi använde dem både i kyrkan och på festen.

Kan skicka dig fler bilder på dekorationer senare om du vill, har tyvärr fel på min CD läsare i datorn.. Har fler bilder på min bukett också.

Vad ska ni ha för färgtema? När gifter ni er?

Lycka till!
    /M

• Fru Böhmer

Jemina: Tack, jag gillar också den bilden! Den ska definitivt förstoras

WDC: Tack tack! Ja, visst är det supersnyggt med frack! När gifter ni er? Ska bli kul att se era bilder sen!!

• Fru Böhmer

Liz71:
    Buketten lät jättevacker, varkligen! Vad fint med höstbröllop, och de färgerna lät ju jättesnyggt. Vi hade också brunt i vårt tema, vitt och brunt tema. Tänk om man kunnat få gifta sig flera gånger, flera årstider (sommar, höst, vinter)

Du får sno så många ideér du vill, det är bara kul om någon blir inspirerad av ens stora dag (som man planerat så länge). Jag meddelar när fler bilder är på plats!

WDC:
    Jag förstår, men då har du massor av tid att planera och drömma, det är en härlig del i sig. Lycka till med allt! Du har ju iallafall brudgummens klädsel klar..

• Fru Böhmer

WDC:

Här kommer hela storyn.

Vi började morgonen med champagne frukost tillsammans med mina föräldrar och min syster (som också var tärna). Därifrån åkte jag, min syster och min mamma och mötte upp de andra två tärnorna, de 2 frisörerna (som även är mina vänner) och make up tjejen. Vi tillbringade dagen i min vän och frisörs hår och make up studio. Där dracks champagne åts lunch och fixades?
    Kl 14.30 lämnade vi salongen och åkte mot Boo Kyrka i Saltsjö Boo. När vi kom fram till kyrkan hade alla gäster gått in och min underbara man stod där stilig i sin frack och väntade med best man och två marshalker. Vigseln började 15.30 och tog ca 45 minuter. En av mina vänner inledde vigselakten med en dikt och min tärna sjöng ?I only want to be with you? och Fredriks vän sjöng ?Kärleken förde oss samman?.

Efter vigseln hoppade jag och Fredrik in i en gammal MG och körde själva från kyrkan. Vi åkte då till en park och fotade oss i ca 30 minuter.
    När vi anlände till Grand Hotell i Saltsjöbaden stod alla 95 gäster med champagne och jordgubbar och tog emot oss. Vi tog gruppfoto i trappan ner mot vattnet och sedan brudskålen utomhus. Vädret var underbart, helt klarblå himmel!

Halv sju började middagen i franska matsalen. Vi hade ett långt honnörsbord för familjen och alla gäster satt vid runda bord. Det blev verkligen jättetrevligt. Maten var fantastisk.
    Förrätt: 3x lyxcanapeér. Miniblini med kalixlöjrom, Anklever toast med äppelcider marmelad & Toast med Vaktelägg och räkor.
    Varmrätt: Pilgrimsfräserad rödingfilé med muselsås, dillrimmad gurka och laxrom. Serveras med svensk färsk potatis.
    Efterrätt: Hallon creme Brulé med färska röda bär
    Det var lagom många tal, även om det var väldigt många.. Men en bra blandning av skrivna sånger, ngn visade bildspel, ngr spexade och andra höll bara sååå fina tal!
    23.00 var middagen klar och alla gick till biblioteket for kaffe, avec och tårta. Vi hade en brun chokladtårta med hallon mousse fyllning. Tårtan var i 5 våningar med 250 äkta vita rosor mellan våningarna, så fin!
    00.00 började brudvalsen på franska matsalens veranda och jag och Fredrik briljerade! Vi hade tagit en lektion och sedan övat hela kvällen innan bröllopet. Det var jättekul. Efter det spelades min mans låt som han spelade in på svensexan upp. Det lät gräsligt och han fick dansa solo på dansgolvet til.. (med lite hjälp av mig).
    Sen var det världens fest tills vi blev hämtade av en svart limousin på festen 02.45 och åkte till Diplomat. (de sista gästerna lämnade festen 05.30).
    10.30 morgonen efter åkte vi tillbaka till Grand för att äta frukost med alla gäster. Vi hade tänk öppna vårt presenter, men det var så mycket att vi väntade till kvällen.

EN HELT UNDERBAR DAG!

Ja, vi är SÅ nöjda med Brigitte. Hon var med oss från vigseln fram till middagen (3 timmar) och tog ca 350 bilder totalt.
    Det kostade 19500:- för 3 timmars fotning och inkl ett album med 24 st porträtt. CDn med 300 bilder köpte vi till för 3500:- Vi ska också beställa till ngn förstoring som tillkommer.
    Så ja, det kan tyckas dyrt. Men för oss var det värt varenda krona för vi är så nöjda med hennes bilder. Jag tycker att bilderna är bland det viktigaste vid bröllopet! Det man har med sig i äktenskapet förutom kärleken och minnet är ju faktiskt bilderna, också ringarna försås

• Fru Böhmer

Oj oj, vad långt det blev

Svar på tråden Fru Böhmers bröllopsbilder!