Inlägg från: Fru Böhmer |Visa alla inlägg
  • Fru Böhmer

Fru Böhmers bröllopsbilder!

WDC:
    Vi satter in bilden där jag håller om Fredrik med slöjan (en av de svart/vita bilderna). Som tack kort skickade vi 2 olika bilder. Samma som i tidningen och den bilden då vi är vända mot varandra, min favorit!

Brud_Linda:
    Min förlovningsring (den med 3 rader) gjorde Fredrik till mig och övverraskade mig med när han friade. Tur var väl att jag älskade den... Mittraden är prinsesslipade och de yttre raderna är lite mindre briljantslipade.
    Vigselringen gjorde vi så den skulle passa till. En enkel enstensring med en prinsess slipad sten.

• Fru Böhmer

Brud_Linda:
    Ska tillägga att jag efter vigseln bytt plats och bär vigselringen längst in.

• Fru Böhmer

Åh, tack vad snälla ni är!!

Gudinnan: Orkidébuketter är så fint! Min bukett blev över alla förväntningar, jag var sååå nöjd med den! Jag hade ingen bild utan bara en idé om hur den skulle se ut. Men det blev så bra!

Jättetack för alla era gulliga lyckönskningar och kommentarer!
    Stort lycka till för alla som har sin stora dag framför sig.
    //Malin

• Fru Böhmer

WDC:
    Har lagt upp ngr bilder på vår dukning. Vi hade ganska enkel dukning. 30 vita rosor i bukett på varje bord, 4 bruna ljuslyktor med brunr sammetsmönster. Vita paket med bruna sidenband som var både placeringskort och en chokladbit till gästerna. Våra vit och bruna festprogram.

• Fru Böhmer

onsdag i oktober: Tack snälla! Vigselprogrammen var 1-sidiga med text på bara 1 sida. så det var inga problem. men jag gkorde dem först lite kortare och 2 sidiga, och det fungerar också! Men vi valde dessa till slut. Lycka till!

Jag&Du: Vad kul! Det är en jättevacker och mysig kyrka. Jag vet tyvärr inte om man kan ha egen vigselförrättare. Vi hade Kjell Hedberg som är en vän i min mans släkt. Han är helt underbar! Rolig, avslappnad och supertrevlig. Kan varmt rekommendera honom.

• Fru Böhmer

onsdag i oktober:
    Vigselprogrammen skrev jag ut på glossy 250 gr papper i rätt brun pantone färg (vi hade alla trycksaker i samma bruna färg). Vanliga A4 som jag sedan skar på mitten. Superenkelt! 50 utskrifter blev 100 vigselprogram som jag gjorde 2 hål i och som min snälla gulliga svärmor sedan knöt bruna sidenband i

Bouncing Bunny & Gudinnan:
    I den vita korgen är det vanliga vita näsdukar som ligger i ett brunt "kuvert" med bruna sidenband runtom. Tyvärr syns inte hela på bilden, men jag fick idén från Marthas hemsida. Fast jag gjorde dem stående och med brunt sidenband istället för tryck. Ganska mycket jobb men det blev sååå sött och väldigt uppskattat. Länk nedan till hur man gör dessa:

www.marthastewart.com/page.jhtml&id=channel1691&catid=cat311&navLevel=2

I den andra korgen hade vi vita organza påsar med vita rosblad och lite ris att kasta.

• Fru Böhmer

Liz71: Jag hittade faktiskt klänningarna på InWear förra våren. De är i 2 lager chiffong med bronspaljetter längst ned så det blir jättefint fall. Vi satte själva dit bandet runt midjan. Tror att min syster skulle kunna tänka sig att sälja sin, det är en stl: 36.

Systeryster: Det finns en bild på sidan 3 från kyrkan där ljuslyktorna syns. Om du lämnar din mail kan jag leta fram fler bilder. Vi hade murgröna och vita fresia i varje vas (totalt 10st) på bänkraderna. Under stod vita ljuslyktor med vita rosblad rumtom. Frmme vid altaret stod två stora vaser med 30 vita rosor och 20 vita fresia i varje. Där var också vita rosblad på golvet. Det blev riktigt fint med ljusen på golvet i altargången, kan rekommenderas!

Vi anlände till kyrkan var för sig, min man kom ca 14.30 med sin best man och marshalker och väntade i det lilla huset utanför. Jag kom 15.25 och klev mer eller mindre ut ur bilen och in i kyrkan. Jätteskönt för jag han inte bli så nervös.. jag och min man möttes utanför kyrkan och hade 5 minuter tillsammans innan.
    Stort lycka till nästa lördag! Var har ni festen?
    /Malin

• Fru Böhmer

Systeryster: Du har mail!

Liz71:
    Vad synd! Kolla Karen Millen. Har alltid så söta klänningar. Såg en väldigt söt chokladbrun där för inte så längesedan. Gifter ni er nästa sommar?

• Fru Böhmer

Tack alla snälla för era kommentarer!

Meya1:
    Vigselprogrammen skrev jag ut på glossy 250 gr papper. Vanliga A4 som jag sedan skar på mitten. Sedan gjorde jag 2 hål och sen knöt min snälla gulliga svärmor bruna sidenband i.

Henrics tjej:
    Tack tack! Kul med fler som valt brunt. Det är verkligen snyggt!

• Fru Böhmer

Catte:

Tack tack! Tärnklänningarna hittade jag faktiskt på InWear Det bruna sidenbandet sydde vi dit i efterhand. Det var inte så lätt att hitta fina bruna chiffongklänningar. Men håll utkik i butikerna nu i höst och vinter, då finns det mer bruna klänningar..

Lycka till!

• Fru Böhmer

Bouncing Bunny:
    Tack snälla du. Typsnittet heter Monotype Corsiva. Jag har XP och då finns typsnittet som standard.

• Fru Böhmer

Blivande fru Bly:

Jag beställde boxarna från en fabrik i Kina. Jag jobbar mycket i Kina och fick då tillfälle att beställa boxar i exakt storlek och varlfri färg! Det blev dock inte så mycket billigare pga fraktkostnaden, men vi fick rätt färg och storlek.

Boxarna skickades sen i en kuvertpåse som finns att köpa på tex svanströms.

Boxarna var exakt 2.8 cm höga för att kuna skickas ut i brevlådan. Postens gräns är 3cm. Sen måste man hämta ut paketen.

Lycka till att hitta fina boxar!
    /Malin

• Fru Böhmer

Gudinnan: Min klänning var i ivory.

• Fru Böhmer

Tack annika75 och NinaHq!

annika75: Jag har redan sålt min klänning... Den ska på bröllop i Dalarna nästa sommar
    Den är köpt på Ehrlings på Karlavägen i Stockholm. Priset var 8.900:- Modellen finns inte på Asperas hemsida tyvärr. Konstigt, jag är nästan säker på att modellen heter 4002? Men, nej jag minns inte.. Lycka till med att hitta klänning!

• Fru Böhmer

Fröken JK: Tack så mycket!!

Anci73: Vad kul att du fastnat för samma klänning! Jag är supernöjd med min klänning, den var helt underbar! Hoppas att du känner dig lika fin i din klänning på er stora dag som jag gjorde i min. Lycka till med allt!

J+J och Halvar: Tack för era snälla kommentarer! All lycka till er inför den stora dagen!

Svar på tråden Fru Böhmers bröllopsbilder!