• snuvan

Hysterisk yrsel! Jag har beställt ringar för 18 000!!!

Eh heh he he.
    Vet inte om jag ska vara så där hysteriskt lycklig som jag känner mig, eller sjuk av ångest över hur mycket pengar jag just beställt ringar för!!!

18 500 kr!!! Vi som sparar och sparar och vänder på varje korvöre. Och så går jag och beställer ringar för en månadslön. Bara till mig!!! Fast de är de finaste ringar jag NÅGONSIN sett!

Hur tänker ni när det gäller ringarna? prioriterar ni bort dem, eller är det viktigt att det blir helt rätt? Hur mycket får ringen kosta för dig?

• Svar på tråden Hysterisk yrsel! Jag har beställt ringar för 18 000!!!
  • firren

så mkt som man har råd med. den ska ju sitta på din hand resten av livet så kosta på dig tycker jag.

• Fru Yrväder

Uhh - mycket pengar
    Fast min vigselring kostade 11000 kr...Inte så superbilligt det heller
    Jag ser det så här - ringen kommer man ha på sig varje dag tills dess att man dör (förhoppningsvis!) och att snåla på det tycker jag känns dumt. Nu hittade inte jag min ring på en vanlig smyckesbutik utan jag designade min egen och lät en guldsmed göra den. Det blev billigare än vad jag räknat med (jag hade tur och beställde ringen dagen innan de högde guld- och diamantpriserna).

Nä, var du nöjd och glad att du hittat ringar som du verkligen vill ha - och glöm ångesten!!

• Maggies

Lite nyfiken, vad är det för ringar?

• 26maj2007

min ring kommer också att vara dyr men som tur är har jag köpt min mittsten via kaplans för att komma ner i pris.

kommer att betala ca 15000:- för min ring inkl stenarna.

skulle jag köpt ringen + stenar via min guldsmed 40000:-

• snuvan

Jo, jag beställde också ringar från en guldsmed som hjälpt mig att designa fram dem. Det blir två stycken (den gamla förlovningsringen vet jag inte vad jag ska göra med...). En ring ska vara i vitt guld med diamanter i kanalinfattning runt halva ringen. Diamanterna är briljantslipade. Den andra ringen är i rött guld med diamanter runt om hela ringen, fast uppe på "kanten". Så man ser inte de diamanterna förrän man ser ringen uppifrån... (samma infattning som på den i vitt guld, så klart) Lite svårt att förklara... Allt som allt blir det ca 1 carat. Ringarna kommer att bli jätte smala (typ 2,5 mm), men höga! Så himla snyggt!!!

Ååååh vad jag längtar tills jag får se dem i verkligheten!

• Fru Henax

Om våra ringar kommer kosta 5000,- eller 50000,- har vi ingen aning om förrän vi hittat "våra" ringar! Ringarna kan enligt mig få kosta i princip hur mycket som helst förutsatt att man har råd!
    Och har ni råd så är det ju bara att gratulera! Om inte så... får ni väl spara in på nåt annat...

• Fru Yrväder

Snuvan

Sättdin gamla förlovningsring på högerhanden! Jag fick en frieriring när min man friade och den bar jag på vänster hand fram till vigsel, då jag satte den på höger

• 26maj2007

vi kommer att ha våra förlovningsringar om vi ska åka utomlands och då kommer vigselringarna vara inlåsta i bankfack.

• lillepuh

HAHHAHAHA!

Jag fick oxå den ringen jag ville ha!
    Det får kosta. Man gör det bara en gång.

men jag valde brillianter istället för diamanter, ser ändå ingen skillnad.
    så min ring skulle gå på 11 000 men betalade 4 000 istället.

Nöjd!!!!

Svar på tråden Hysterisk yrsel! Jag har beställt ringar för 18 000!!!