• snuvan

Hysterisk yrsel! Jag har beställt ringar för 18 000!!!

Eh heh he he.
    Vet inte om jag ska vara så där hysteriskt lycklig som jag känner mig, eller sjuk av ångest över hur mycket pengar jag just beställt ringar för!!!

18 500 kr!!! Vi som sparar och sparar och vänder på varje korvöre. Och så går jag och beställer ringar för en månadslön. Bara till mig!!! Fast de är de finaste ringar jag NÅGONSIN sett!

Hur tänker ni när det gäller ringarna? prioriterar ni bort dem, eller är det viktigt att det blir helt rätt? Hur mycket får ringen kosta för dig?

• Svar på tråden Hysterisk yrsel! Jag har beställt ringar för 18 000!!!
  • Maggies

WomanOnTop
    Oj, 49.500:-, får man fråga vad det är för slags ringar?

• Utpala

Jag har tänkt såhär:

Min förlovningsring kostar motsvarande 20.000 kr. En två veckors semester för två personer till t.ex. Thailand kostar lätt samma sak.

Då känns summan ganska liten helt plötsligt...

Konstigt att ingen ropar och härjar om Karibien eller Thailands semestrar. Är dock medveten om att resorna i Sverige är billigare än där jag bor, men ändå...

• WomanOnTop

Diamantringar, den ena med 1,72ct o den andra 1,44ct. I vitgult. Jätteläckra..! På hedens guld.

• catte

Om man tänker på att man ska ha ringen (förhoppningsvis) hela livet så är det igentligen inga stora summor... eller hur? Så länge man är nöjd med ringarna. Jag fick aldrig se min förlovningsring förrän efter han hade friat... fick en platina ring med en 0,72 ct briljant!! Urfin, hade inte kunnat valt bättre själv! Nu ska vi tillsammans välja ut vigselringar nästa gång vi åker till England! De blir nog inte billigt det heller!!!

• MonkeyFlower

En losdiamant med "E.G.L certified 1,4 ct D/IF".. hur mycket skulle ni kunna betala for den?....

• Cezi

Min kostar 3400:-

Det räcker :)

• Yllo

sara -81 - Tanken är att man ska ha kvar förlovningsringen när man gifter sig (2 ringar alltså), men en del byter ut sin förlovningsring till en som passar vigselringen bättre, eller av andra orsaker.

Jag har kvar min förlovningsring och min man designade min vigselring. Har en i rött guld med Flander diamanter River VVS på totalt 0,49 carat. Vi fick den för 8.500 kr, fast det var tydligen alldeles för lågt pris. Guldsmeden ringde ett par veckor innan vi fick ringen och ville ha mer betalt då hon räknat fel på stenpriset. Hon ville ha 10.000 kr till, så egentligen skulle min ring ha kostat 18.500 kr Nu hade vi ju ett skriftligt avtal med henne så hon var tvungen att backa och ge oss ringen för det pris hon gett oss från början

Jag är superduper nöjd med min ring och älskar den! Tycker nog att man kan kosta på sig lite när det gäller just vigselringen, det är ju en ring som man ska bära varje dag resten av sitt liv MEN det absolut viktigaste är att det är en ring som man trivs med och verkligen vill ha oavsett om den kostat 1000 kr eller 100.000 kr

• Cezi

Ja, man ska ju ha råd med den också..

Vi lånar inget, vi har sparat alla pengar och kommer att betala allt kontant :)

Skulle aldrig tänka mig att låna pengar till att gifta sig, det enda lånen som vi kommer att ha är bil och ev hus senare i framtiden :)

• WomanOnTop

Så nu var det rea igen?! Jaja, har köpt nya.Kände att det var lite över vår budget. Men hittade andra billigare ringar, men dock inte mindre fina.

• Ekstrand

Hu 49000:-..*ryser* det är mycke pengar, typ hela vår bröllopsresa....
    Jag tyckte min ring var dyr, 28000:-... men det är som de andra brudarna säger, det viktiga är att det känns helt rätt när den sitter på ditt finger.

• WomanOnTop

fick min förlovningring idag! Den e helt underbar! Och jag hade varit och fixat naglarna på morgonen, så det kunde inte ha varit bättre! för er nyfikna, så är det "Jamaica" under Schalins ringar. Köpt på JempGuld.

Svar på tråden Hysterisk yrsel! Jag har beställt ringar för 18 000!!!