• Stora A

Att sprida ut kostnaderna...

Jag undrar om ni har några tips påhur man kan sprida ut kostnaderna lite...?

Vi gifter oss juni -07 så det är ett tag kvar.

Så jag tänkte att man kunde köpa papper till inbjudningar, köpa skor och underkläder och så..

Men det skulle vara skönt att kunna ta lite mer nu, men det känns inte som att man kan betala brudbuketten ell tårtan redan nu..

Kan ngn komma på ngt annat som man kan inhandla i förtid? :D

• Svar på tråden Att sprida ut kostnaderna...
  • Sara_80

vi köpte dekorationerna till borden. har börjat göra placeringskort allt eftersom folk anmäler sig. om ni ska ge bort nåt till gästerna kanske du kan köpa det nu. finns nog ganska mycket man kan köpa nu beroende på vad ni ska ha för fest. om ni ska ha egen alkohol kan ni börja handla det...

• AnnaHBG

Smycken och ringen såklart, så har du något att kika på och längta att får sätta på dig. Om ni har stor källare eler dyl så kan ni köpa in alkoholen om ni ska ha groggbuffe. Öl och vin kan ni nog vänta lite med. Jag hade nog varit lite försiktig med att betala tex tårtan redan nu, tänk om företaget går i konkurs då kan det bli lite strul. vad jag menar är handla fysiska saker som har lång hållbarhet nu om du känner att du vill sprida kostnaderna. Men betala inte för saker och tjänster som ska levereras i juni. Lycka till!

• Toca

Börja lägg undan pengar nu. Öppna ett bröllopskonto där ni sätter in en viss summa varje månad. Kommer ni på nåt att köpa i förväg tar ni pengar därifrån.
    Vi köpte min klänning mars 06 och gifte oss i lördags....
    Det mesta kan man köpa ganska tidigt. Ringar, dukar, dekorationer, papper till alla trycksaker etcd

• Lena+Mattias=sant

Jag tycker det är bättre att ha ett stadigt sparande till bröllopet istället för att sprida ut inköpen för om man börjar för tidigt kan det mycket väl hända att man ändrar sig och då har man köpt saker i onödan.

• Stora A

Hallå!

Bra tips, men klurade bara vad för fysiska saker man KUNDE köpa först...

Middagen har vi på slott så dit får vi inte köpa ngt, ringen har vi och även klänningen, ingen idé att göra finjusteringarna förrän det närmar sid då man förhoppningsvis är lite mer i form innan :)!

• getingen

Vi gifter oss juli 2007 och jag har redan klänning, ring, halsband. Ska beställa tiara snart o lite annat. visst kan man spara på ett konto men det känns bra att kunna bocka av endel utgifter helt så slipper man tänka mer på det.

• Stora A

Getingen

Det var precis det jag ville.
    Försöker klura på om man kan köpa inbjudningskort och t ex placeringskort vid olika tillfaäälen...

• kalaspingla

Min syster gifte sig nyligen hon löste ditt dillemma genom att dela upp summor i olika kuvert.
    *Gage för bandet
    * Chauffören
    * Serveringspersonal

osv
    Lycka till

• Thailands brud

Vi sparar pengar på ett speciellt konto och har köpt min klänning redan eftersom jag hittade den på nätet. Ringar ska vi titta på i Polen, likaså kläder till min man. Underkläder och andra attiraljer kommer vi att köpa efterhand.

Vi åker till Thailand och gifter oss i hemlighet däför är det inte så mkt detaljer som kostar för oss. Resan är det dyra.

Svar på tråden Att sprida ut kostnaderna...