lolabes bröllop (bilder)
Kära BT-anhängare,
jag och Marcus gifte oss den 19 augusti 2006 på Rånäs slott. Äntligen har jag nu fått tid att sammanställa och ladda upp alla bilder som vi har fått från våra fantastiska gäster. Fotograf LeneK:s bilder kommer nästa vecka
Bilderna hittar ni här:
www.pixbox.se/alb145820
Veckan innan bröllopet var jag jättestressad. Inte så mycket för själva bröllopet egentligen, även om det säkert bidrog det med, men mest för att det var mycket att göra och rörigt på jobbet... På fredagen kvällen innan åkte iaf jag och Marcus samt toastmadame (Marcus syster) och min ena tärna ut till Rånäs. Det var helt underbart att komma dit! Väl där släppte all stress och det förväntansfulla lugnet infann sig. Vi åt en god middag och drack en drink i baren innan vi gick till sängs.
På lördagmorgonen vaknade jag tidigt och till min lycka sken solen! Jag som hade varit så orolig över vädret! Jag tassade upp och tog mig en promenad i morgontofflorna ner till bryggan och den lilla sjön. Där satt jag en stund i morgonsolen och filosoferade för mig själv. Lugnet för stormen. När jag kommit tillbaka upp till slottet var de andra vakna och åt fruksot. Strax började även några tidiga gäster anlända.
Därefter var det dags för mig och tärnorna att fixa håret. Frissan som jag hade bokat kom ut till slottet och vi barrikaderade oss i ett av hotellrummen. Där blev vi fast i några timmar medan vi blev tillfixade. En snabb pajbit slank ner till lunch och en stund senare ett glas bubbel...Tiden gick snabbt och snart var det dax att åka till kyrkan...
Fram tills dess hade jag inte känt någon nervositet alls men i väntan på att kyrkdörrarna skulle öppnas kom den över mig! Fast det kändes mest som om man stod i färd med att åka en jätteläskig berg- och dalbana - skräckblandad förtjusning och pirr i magen.
Ceremonin gick snabbt och snart stod man på kyrktrappan. Man kände sig något uttittad får jag säga! Men jag blev så tacksam och rörd över att se våra familjer och alla vänner vara där för att gratulera oss. Vilken känsla!
Ja resten av eftermiddagen och kvällen försvann i ett huj. Fotografering, mingel, middag med många trevliga och roliga tal, bukettkastning, tårta, brudvals och inte minst party till klockan tre! Allt fungerade perfekt och jag är verkligen såå imponerad av personalen på Rånäs som fick allt att fungera helt klockrent! Både vi och gästerna hade en fantastisk kväll.
Efter en sen frukost dagen efter började gästerna ge sig av. Själva åkte vi sist av alla från Rånäs och stängde porten bakom oss. Med bilen fulladdad av presenter åkte vi tillbaka till stan, både sorgsna och lättade att det var över (det är ganska jobbigt att stå i centrum under så lång tid...) men framför allt överväldigade av hur fantastisk vår dag blivit.
Kram på er!
www.pixbox.se/alb145820